Berita Harian: Mutakhir

Friday, May 27, 2011

Halal Atau Haram? Umat Islam Di Permainkan.

Memang memeranjaykan umat Islam seluruh negara bila bahan membuat kek di dapati menggunakan geletin babi. Dan bahan tersebut di gunakan oleh SECRET RECIPE untuk membuat kek2 mereka.

Banyaak lagi kes2 seumpama ini berlaku di negara kita. Itu yg dapat tangkap, bagaimana pulak yg masih belum dapat di kenal pasti? Pihak kerajaan WAJIB mengetatkan undang2 HALAL ini. Sijil halal mesti di pantau sepanjang masa. Restoran2 besar juga mesti di pantau! KFC misalnya, mereka perlu di pastikan mendapat bekalan ayam dari pembekal yang benar2 menyembelih ayam dengan sempurna. Jangan ambil ringan hal makan2 ni, makanan yg kita ambil menjadi darah daging kita dan anak2 cucu2 kita.

Sebagai sebuah negara Islam kita WAJIB memastikan hal2 ni, ketat kan syarat2 dan jika ada yang melanggar syarat, ini merupakan satu JENAYAH bukan sekadar denda sahaja! Wang ringgit tiada masalah bagi mereka, tetapi jika di sabit kesalahan tersebut sebagai JENAYAH, penjara menanti dan mereka akan lebih takut.

Kita tak dapat lari dari bergantung kepada BUKAN ISLAM untuk membuat apa2 produk sekali pun, itu aku akui, sebab mereka telah menguasai ekonomi kita, ikut tang mana pun, pasti kita akan terpaksa berurusan dengan mereka. Jadi rakyat terpaksa menoleh kepada kerajaan untuk memastikan mereka MENGHORMATI kita sebagai umat ISLAM.

Menggunakan BABI dalam makanan yang di edarkan kepada umat ISLAM adalah JENAYAH!! Kerajaan patut meminda akta HALAL. Penjarakan CINA2 atau INDIA2 yang jelas2 menghina umat ISLAM ini. Mereka bukan tak tau umat ISLAM TAK BOLAH MAKAN BABI, tetapi mereka seolah2 mempermainkan kita di sebabkan akta atau undang2 yang lemah.


Yang Ikhlas,