Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, May 31, 2011

TNB Syarikat CEKIK DARAH! Kerajaan WAJIB Adakan Lebih Byk Syarikat Pembekal Lektrik.

Aku sokong 200% dengan penulisan bro RBF berkaitan KERAKUSAN TNB mengaut kenuntungan dengan menekan rakyat Malaysia! Sebagai sebuah syarikat bersifat MONOPOLI sepatutnya TNB dan pihak kerajaan mengawal kenaikan tarif elektrik ini. TNB tidak sepatutnya di biarkan liar tanpa kawalan. Yang menjadi mangsa ialah RAKYAT MALAYSIA!

Mereka memberi RM20 percuma, siapa yg pakai lektrik RM20 sebulan? Orang2 tua di kampung mungkin la, KEPALA BAPAK KO TNB! Tak tahukah anda berapa byk orang miskin di bandar? Yang aku sgt kesal ialah bila KERAJAAN sendiri MENYOKONG penuh kanaikan ini. Statistik 75% tidak terjejas itu juga omongan kosong pihak TNB untuk menutup kerakusan mereka mengaut untung dari rakyat!

Apa pun alasan nya bak kata RBF, memang benar, TNB langsung tidak mahu menanggung sebarang kenaikan di pihak nya, mereka akan meletakkan pengguna untuk menanggung segala kos kenaikan di pihak mereka. Dah la bisnes monopoli, lepas tu tekan rakyat! Aku juga sokong agar kerajaan memberi permit kepada lebih byk syarikat untuk menjadi pembekal elektrik kepada rakyat Malaysia agar kami ada pilihan. Kalau dah byk syarikat, mereka akan lebih memikirkan untuk menarik pelanggan dari memikirkan untung mereka sahaja.

Kami mahu lebih byk syarikat pembekal kuasa lektrik ke rumah2 kami! Kami mahu pilihan! TNB SUCKS! TNB CEKIK DARAH!

Yang Ikhlas,