Berita Harian: Mutakhir

Monday, June 20, 2011

Drama Anwar Dan Ambiga! Dua-Dua Haram Jadah!

Anwar Kata;

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, beliau akan meminta pengerusi BERSIH 2.0, Datuk S Ambiga membatalkan perhimpunan 9 Julai sekiranya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memberi jaminan bahawa pilihan raya umum akan dijalankan secara bersih dan adil.

Anwar yang juga ketua umum PKR berkata beliau akan meminta
Ambiga membatalkan perhimpunan itu jika Najib boleh memberi jaminan tersebut esok.
--------------------------------------------
Ambiga Kata;

Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) Datuk Ambiga Sreenevasan menegaskan bahawa perhimpunan BERSIH pada 9 Julai depan akan diteruskan.

Beliau menolak cadangan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dilaporkan akan meminta perhimpunan BERSIH 2.0 dibatalkan jika perdana menteri berjanji pilihan raya umum diadakan secara bersih dan adil.

"Keputusan (membatalkannya) bukan di tangan kamu, tetapi ia ditangan kami," katanya sambil menegaskan perhimpunan itu tetap diteruskan.
-------------------------------------------
Aku Kata;

Ini dua2 ekor muksibat nak berlakon pulak. Anwar nak kasik alibi untuk mengatakan perhimpunan itu bukan bermotifkan politik. Piraahhhhh! Ini semua drama. Ambiga ANTI ISLAM tu apa yg dia nak lebih2 apa yg dia perjuangkan kalau bukan atas arahan rakan2 politik Pakatan Rakyat dia.

Lakonan Anwar dan Ambiga ni menunjukkan dan memberi isyarat ada sesuatu yang tidak baik akan berlaku pada perhimpunan itu nanti. KDN perlu mengambil tindakan bukan MEMBERI AMARAN! Mereka ni sama je dgn penjenayah terancang, mereka jelas2 menghasut rakyat untuk menyertai perhimpunan haram, apa lagi yg pihak polis tunggu? Kenapa Ambiga dan Mat Sabu dan lain2 lagi pimpinan parti politik itu masih bebas bersuara? Kenapa tidak di tangkap?

Takut? Kenapa takut? Undang2 negara kita ni hanya untuk orang2 tertentu sahaja ke? Jika seorang WANITA MELAYU boleh di tangkap hanya kerana memanggil seorang polis "BODOH" kenapa Ambiga khasnya masih bebas? Sedangkan dia merancang sesuatu yg menggugat keselamatan negara!

Yang Ikhlas,