Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, July 6, 2011

Bersih Setuju Demo Di Stadium. Bagus La Kalau Camtu.

BERSIH kata derang setuju dan menjunjung titah Yang Di Pertuan Agong untuk tidak berdemo di jalanan. Bagus lah kalu camtu. Jika mereka benar2 dah setuju begitu, pihak kerajaan juga harus memenuhi janji untuk membenarkan mereka berhimpun di stadium. Jangan pulak spin ikut lain lak.

Tapi menurut kata PM, BERSIH perlu memenuhi syarat2 tertentu. Ok la tu, hidup kita di dunia ni memang kene bersyarat atau ada rules, kalau tak hancur la. Menurut PM sebagai contoh, BERSIH perlu bertanggungjawab di atas kerosakan harta benda, keselamatan peserta dan sebagainya. Itu sudah tentu la da apa yg budak2 PR ni nak bising2 lagi. Kalau korang demo di jalanraya, kene langgar lori ke, kene bantai dgn polis ke, kene tangkap ke, ada kah pihak BERSIH nak tanggungjawab?

Ini menunjukkan kerajaan ni masih sayang kat korang tu. Walaupun korang ni pengkhianat bangsa dan negara, kerajaan BN masih menjaga kebajikan korang semua.

Anywayz, bagus la kalau betul AMBIGA nak buat demo dalam stadium. Jika dah buat keputusan muktamad tentang itu, sekarang AMBIGA bolehlah menuntut untuk berbincang dengan SPR. Dan di harap jangan lah pulak nak memaksa SPR menurut segala tuntutan korang. Dalam apa juga cadangan pasti akan di pertimbangkan, kalau yg elok pasti akan di terima.

Ok la, mari kita lihat sama AMBIGA benar2 mahu berkumpul di stadium atau hanya gimik. kk kita tunggu dan lihat.

Yang Ikhlas,