Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, July 13, 2011

Timbalan Menteri Yang Jadi Gunting Dalam Lipatan

BN perlu guna komunikasi politik lebih baik, kata Saifuddin Abdullah


KUALA LUMPUR, 13 Julai — Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah berpendapat Barisan Nasional (BN) perlu menggunakan pendekatan komunikasi politik yang lebih baik sekiranya mahu mendapatkan semula sokongan rakyat ekoran Himpunan Bersih 2.0, Sabtu lalu.


Ini kerana jelas beliau, perhimpunan anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) dan disokong Pakatan Rakyat akan meninggalkan kesan terhadap pentadbiran Datuk Seri Najib Razak.


Ahli Majlis Tertinggi Umno ini berkata, beliau (gambar) secara tegas tidak menyokong Himpunan Bersih 2.0 dan lapan tuntutan yang dikemukakan namun kesal dengan kata-kata kesan yang dilemparkan terhadap gabungan 62 badan bukan kerajaan (NGO) itu.


“Saya tidak menyokong Bersih dan perhimpunannya. Tapi saya juga tidak bersetuju dengan kata-kata kesat yang dilontar terhadap Bersih serta pihak-pihak lain... ini kerana saya menyeru budaya politik yang sihat dan segar. - The Malaysian Insider

---------------------------------------------------------

Apa punya pak menteri BODOH nih. Orang2 macam inilah yang merupakan gunting dalam lipatan untuk UMNO dan BN. Dia ni sepatutnya tidak membuat komen terbuka seperti itu yang mana komen tersebut akan menunjukkan bahawa tindakan kerajaan itu tidak di persetujui oleh ahli nya sendiri!


Amat kurang bijak atau BODOH bagi seorang Timbalan Menteri untuk membuat komen terbuka dalam hal Perhimpunan HARAM JADAH Bersih 2.0 itu. Beliau sepatutnya mempertahankan tindakan kerajaan yang mana kerajaan buat untuk kepentingan rakyat.


Adakah pak menteri BODOH ini fikir perhimpunan tersebut akan berjalan dengan baik jika di berikan permit? Wei BODOH! Itu semua kerja Pakatan Rakyat yang di pimpin oleh RAJA DRAMA ANWAR IBRAHIM la BODOH! Dia memang mahukan kekecohan! Dia memang mahukan huru hara! Ambiga keling anti ISLAM tu hanya boneka sahaja.


Aku suka nak tanya, jika pun 300 ribu rakyat datang berkumpul di KL haritu, adakah mereka membawa suara rakyat Malaysia yang ada hampir 40 juta orang ni? Bukan itu jadi panduan nya dol! Kita ada ruang di parlimen juga untuk membahaskan atau mencadangkan hal2 SPR ni. Kenapa nak bawak ke jalan raya?


Adakah jika PR kalah di pilihanraya akan datang ni kerana PENIPUAN SPR? Tidakkan anda fikir yang rakyat dah mula berubah pendapat bila melihat pelbagai kerja2 BODOH dan SUMBANG yang di lakukan oleh para pemimpin Pakatan Rakyat?


Rakyat sekarang dah ragu2 dengan PR, mereka dah mula merepek2 dalam membuat kerja. Asyik cari salah kerajaan dan berulang alik ke mahkamah! Itu je la kerja mereka. Mereka sepatutnya bersama2 kerajaan demi pembangunan negara dan kebajikan rakyat yang mereka wakili, bukan asyik mencari salah kerajaan je! Politik 24 jam sehari! Apa kes!?!?!?!? Rakyat dah bosan dengan Pakatan Rakyat!


Yang Ikhlas,