Berita Harian: Mutakhir

Thursday, November 24, 2011

Apa KES Asyik Kelantan jer?

Aku hairan dan terasa bengang bila setiap kali musim pilihanraya umum (PRU) kerajaan BN mulalah menabur janji dan peruntukan yg begitu banyak kepada KELANTAN. Apa hal nyer? Aku tau la Kelantan tu pun sebahagian dari Malaysia dan rakyat nya juga rakyat Malaysia, tapi aku berpandangan lebih baik tumpukan perhatian kepada negeri2 lain di bawah Pakatan Rakyat seperti Kedah, Selangor dan Pulau Pinang.

Aku yakin Kedah dan Selangor dapat kepada BN kembali pada PRU kali ini tetapi Kelantan dan Penang amat nipis peluangnya. Jadi tak payah la nak buang masa dan wang sgt kat sana (Penang dan Kelantan) lebih baik bagi kat kami di Perak ni, ingat Perak ni BN melebihi 2 kerusi sahaja. Itu pun kerana adengan lompat melompat. Jangan terlampau yakin dapat kekal di Perak. Maklumla, Perak ni ramai mata sepet.

Kelantan pulak, dah terbukti hampir 30 tahun mereka tetap teguh dengan PAS, biarkan je la. Rakyat dia mahukan PAS terus mentadbir Kelantan, so biarkan laaaaaa ... lupakan je la Kelantan. N.ajis ada untuk rakyat Kelantan. Sapa2 yang buat salah seperti berzina boleh jumpa N.ajis nanti dia akan ampunkan dosa2 mereka. itu yg orang Kelantan suka sgt N.ajis tuh. Biarkan la mereka terjun kedalan api tu, biarkan .... biarkan ....

So aku harap Kerajaan BN dapat di mana atau apakah priority dalam perjuangan mereka. Ini aku tgk sekarang punyer cara, tak habis2 CINA dan INDIA yang di dahulukan. Klinik 1 Malaysia mana ada di kawasan penduduk Melayu? Kedai 1 Malaysia mana kat kawasan penduduk Melayu?

Malassssssssssssssssssss la nak citer. Jangan sampai terlampau jaga CINA dan INDIA, nanti orang Melayu pakat2 tak kuar mengundi sebab PROTES. Nanti juling mata.

Yang Ikhlas,