Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, January 11, 2012

Akibat Politik Pelajaran Tah Kemana.

Inilah keburukan nya jika pelajar2 U kita di benarkan berpolitik. Hancur! Boleh tu boleh tapi bukan sekarang. Belum tiba waktu nya lagi. Sama seperti membenarkan murid2 membawa handphone ke sekolah, memang di negara2 barat di benarkan tapi kita masih belum sedia. Murid2 kita masih lagi belum cukup matang dan berfikiran cenderong kepada pemikiran agak kekampungan. Kebanyakan murid2 kita masih belum boleh berfikir mana yang patut di dahulukan mana yg patut di kemudiankan.

Begitu jugaklah dengan budak2 U kita. Kebanyakan mereka amat mudah di pengaruhi dan di cucuk hidung oleh ahli2 politik, terutama pembangkang (Pakatan Rakyat) Mereka amat mudah di tipu dan di gunakan oleh ahli2 politik pembangkang demi kepentingan parti mereka. Jadi pada aku kebanyakan budak2 U kita berfikiran dunia ketiga. Mereka amat suka bila di ajak berhimpun, buat bising beramai2, merusuh dan sebagainya.

Seperti mamat kat atas tu, dah kene gantung 3 sem, tak kesian ke kat mak bapak kamu? Derang hantar kamu ke U untuk belajar bukan untuk berpolitik! Sekarang sapa yg rugi? Mamat ni sebuk nak kebebasan, kebebasan apa? Kamu ingat ANWAR KAKI LIWAT yang kamu junjung tu amalkan kebebasan dalam partinya? Apa punya dol la kamu nih! Dalam Pakatan Rakyat sapa yng melawan parti akan di buang! Dan mangsa terbaru ialah Hasan Ali. Kamu ni reti baca ke tak? Bahalol! Dan lagi, kalau kamu dah jadi cikgu nanti, kamu akan ajar murid2 kamu untuk bebas bersuara? Jadi mereka boleh lah maki hamun kamu dengan perkataan "CIKGU ANJING" seperti yg kamu jerit kat pihak POLIS aritu?

Wei BODOH! Dalam ISLAM mana ada kebebasan mutlak! BAHALOL! Kita semua ada hak, tapi mestilah seiring dengan undang2, seiring dengan adap dan juga adat kita. BODOH MAMAT NIH! Otak letak kat JUBOR, esok2 kene liwat dgn ANWAR baru kamu tau! Anwar suka pejuang2 muda nih! huhuhuhu

Yang Ikhlas,