Berita Harian: Mutakhir

Thursday, January 12, 2012

HASUTAN SIALAN: Bekas duta Amerika jangka PRU13 paling kotor

Dalam ulasannya di Wall Street Journal hari ini, Malott (kiri) menulis walaupun Datuk Seri Najib Razak kini mendapat rangsangan politik akibat pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada pertuduhan liwat, pentadbiran perdana menteri Malaysia itu secara umumnya dilihat terpalit dengan rasuah.

"Rakyat melihat rasuah semakin berleluasa dan merasakan bahawa penyokong Umno seperti biasa, sentiasa mahu membuat duit dari kontrak kerajaan.

"Ramai rakyat Malaysia kini menggunakan perkataan 'kleptokrasi' atau penyamun untuk menggambarkan kelas pemerintah mereka," tulis Malott, yang pernah berkhidmat di Kuala Lumpur antara tahun 1995 dan 1998.
-------------------------------------

Sejak bila pulak orang puteh laknattullah ni jadi pakar perihal dalam negara kita? di duta sini 3 tahun je dah jadi pakar? Ini mesti PRO LIWAT nyer orang ni. Memang aku tak heran sgt, sebab USA ni terkenal dgn pemimpin2 yang penuh dengan skandal seks mereka. Memang derang suka lihat negara2 ISLAM berpecah belah dan hancur seperti yang terjadi di timur tengah. Tak cukup dia mengotorkan nama baik negara di luar negara, ajak pulak rakan2 dia dari luar memburuk2 kan negara kita! Haram jadah cam ANWAR ni kamu orang nak jadikan PM! BODOH SIAL!

Lagi satu mamat BODOH LAKNATTULLAH ni kata rakyat kita sering guna perkataan 'KLEPTOKRASI' !! Aku baru je dgr perkataan nih. Sudah2 la tu Anwar Ibrahim, hentikanlah bawak masuk kenyataan2 orang putih nih, kita di sini bukan biol senang terima kata2 hasutan meraka macam budak2 kat timur tengah sana. USA memang kalah dgn kita bab2 nak hasut rakyat ni sebab budaya dan adat kita. Mereka kalah. Mereka lebih mudah menghasut rakyat Indonesia, Thai dan Filipina tapi bukan Malaysia. Tu pasal mereka hormatkan kita.

Dan Anwar jangan mimpi lah nak ambil alih pimpinan negara seperti yg terjadi di negara luar tuh, itu bukan budaya kita. Rakyat kita tak setamak kamu wahai Anwar. Seteruk mana pun kamu hasut orang2 MELAYU khasnya takkan menyanggah RAJA! Kamu hiduplah dengan angan2 kamu jadi PM tuh.

Yang Ikhlas,