Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, January 17, 2012

PARIA NAIK KADUK: Ambiga: Lagi himpunan BERSIH jika syor PSC ditolak

Haram jadah dan PARIA tak reti beruntung duduk dalam Malaysia aman damai di beri hak, di beri pendidikan, di beri rawatan bila sakit nak mampos, lagi mau ugut2 kerajaan.

----------------------------------
NGO bagi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil mungkin sekali lagi akan turun ke jalanan bagi menuntut pilihan raya yang bersih dan adil di negara ini jika cadangan mereka mengenai reformasi pilihan raya gagal dilaksanakan oleh pihak berkuasa.

Bercakap kepada media selepas melancarkan kempen pendidikan kepada pengundi di Kuala Lumpur hari ini, pengerusi BERSIH 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan berkata beliau khuatir kerajaan tidak akan mempertimbangkan syor dan cadangan yang dikemukakan oleh Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) bagi pembaharuan pilihan raya di negara ini.

"PSC boleh tampil dengan syor dan cadangan mereka, tetapi kerajaan tidak akan melaksanakannya.

"Jika mereka tidak penuhi syarat dan cadangan yang dikemukakan, saya tidak tolak kemungkinan kita anjurkan satu lagi perhimpunan BERSIH sebelum pilihan raya," katanya.
------------------------------------

Sampai bila kita nak bagi muka dengan PARIA ni? Tgk gambar tu, orang tua nyanyuk nak mampos tu duk JILAT PUNGKOQ PARIA tu, tu pasal la PARIA dah mula naik kaduk! Haram jadah! Apa istimewa nya PARIA AMBIGA ni sehingga semua cadangan dia mesti kita terima pakai? Kimak apa KELING PARIA mabuk ni! Dia ingat kat INDIA semua cadangan NGO kerajaan depa ikut ke? Anak haram tul la, ini lah jadi nya bila kita bagi muka kat depa nih.

Setiap kali nak apa2 depa ugut turun ke jalanan buat kecoh, lepas tu kerajaan duk melompat2 ikut menari hari2 keluar dalam akhbar la tv la radio la AMARAN AMARAN AMARAN! Tak habis2 dengan AMARAN! Adakah pihak kerajaan fikir mereka ni takut dengan amaran? Tangkap! buat satu pusat pemulihan dan tangkap paria2 ni sumbat dalam tu! Mereka dah lebey! Menteri KDN lepas ni akan keluar kan KERIS dia dan kasik AMARAN, NGO2 pro BN pulak turut la sebuk pegi ke balai2 buat report, lepas tu lagi beri AMARAN.

Letih aku tgk. Selagi kita berlembut dalam tuntutan2 mereka, selagi itulah drama2 ini akan berterusan. Dan jgn hairan pulak nanti jika mereka akan ke jalan raya untuk memberontak dan menjatuhkan kerajaan seperti yg berlaku di timur tengah. Adakah pada masa itu baru kerajaan nak bertegas dengan PARIA2 ini?

PARIA ini boleh sebut jika kerajaan tak ikut tuntutan mereka, mereka akan turun ke jalanraya, bukan itu satu ugutan yg membahayakan keamanan negara? Ahhhhh bosan! Menteri KDN mesti ambil tindakan TEGAS dan BERTELOR! Jangan jadi BAPUK SOROK TELOR KAT DALAM JUBOR! Aku dah mula bosan dengan Menteri KDN ni. Orang MELAYU ni tak habis2 kene pijak kepala dari dulu hingga sekarang! Dgn org putih satu hal, dgn jepun pulak sekarang dengan kaum MINORITI INDIA KELING PARIA pun kita kene pijak kepala! HAMPEH! MEMALUKAN! Kita ni negara berdaulat lagi kah?

Yang Ikhlas,