Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, January 11, 2012

PAS Bakal Hancur Di PRU13 Nanti. Parti Yg Tiada Perjuangan!

Pada Perlembagaan PAS, Fasal 3, tujuan PAS ialah:

(i) Memperjuangkan wujudnya dalam negara ini, sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredaan Allah.

Persoalannya sekarang adakah tanda2 yang Pakatan Rakyat (DAP, PKR dan PAS) akan mengikut atau melaksanakan perjuangan PAS ini jika lah mereka di takdirkan memerintah Malaysia? DAP belumpun dapat memerintah negara dari awal dah kata "LANGKAH MAYAT SAYA DULU JIKA MAHU BUAT NEGARA ISLAM" Anwar Ibrahim juga dalam ceramah politik nya pernah berkata Pakatan Rakyat tiada agenda untuk menubuhkan negara ISLAM.

Jadi apakah menafaat nya PAS duduk dalam Pakatan Rakyat? Jika PR merupakan satu gabungan yang mantap, kenapa sekarang pun mereka tidak dapat bekerjasama untuk memerintah negeri Pulau Pinang, Selangor, Kedah dan Kelantan. Kedah dan Kelantan oleh kerana majoriti nya PAS maka tak kedengaran lah isu2, tetapi lihat Pulau Pinang dan Selangor. Apa jadi? Adakah kata2 wakil PAS di dengari? Apa jadi dengan Hasan Ali bila sering melawan DAP dan PKR?

Jadi aku tak paham la kenapa dan atas dasar apa PAS mahu bersekongkol dengan PKR dan DAP. Pada aku tak lain hanya kerana IRI HATI dan DENDAM KESUMAT PAS terhadap UMNO. Itu je.

Untuk budak2 PAS, tanya ustaz2 korang dan pemimpin2 korang apa makna perlembagaan PAS fasal 3 tuh? Dan mampukah ia di laksanakan jika PAS duduk dalam Pakatan Rakyat sebagai minoriti? Jawab nya TENTU TIDAK! Jadi apa sebenarnya perjuangan PAS?

Yang Ikhlas,