Berita Harian: Mutakhir

Thursday, February 19, 2009

Saman Saman Saman ... Si Kilang Kunyit!


Aku rasa getik tengok sikap orang2 Pakatan Rakyat nih, terutama peneraju utama derang si Anwar Ibrahim. Pak Nuar, tolong lah, sudah2 la pak nuar kilang kunyit oiii. Buat ler kerja, berjuang untuk kawasan ko tuh! majukan kawasan ko! Begitu juga lah pada yang lain2 tuh. Pesal korang cam bodoh sgt nih! Rakyat undi dan beri kepercayaan pada korang sebab nak suruh kamu majukan kawasan yang kamu wakili! bukan suruh kamu habiskan masa kamu dengan saman sana, saman sini!

Aku tak tau ler pak nuar kilang kunyit nih. tah baru berapa kali agak nya dia balik jengok2 kawasan dia. mana der masa kan asyik pegi ulang alik ke mahkamah je. Saman saman saman! ini trand baru PR, I SUE U!! Bila nak stop bende2 nih? Janganlah sebab geram tak dapat jadi Perdana Menteri Malaysia kamu nak buat kacau! kacau sana sini! Perbuatan kuno kamu ni telah memberi pandangan buruk pelabur luar terhadap negara kita! Adakah itu yg kamu nak? atau kamu tak kesah? kalau kamu tak kesah, itu bermakna kamu ni memang tak bermoral! sanggup membiarkan rakyat menderita semata-mata mahu mencapai matlamat kamu!

si NGEH @ NGOK di Perak pun dah ngaku masa dia ugut DR ZAMBRY, dia kata jika DR ZAMBRY tak bubarkan ADUN Perak, dia akan teruskan saman dan lain-lain tindakan yang boleh menyebabkan ekonomi Perak jatuh! NGEH @ NGOK yang warning camtu! dia sanggup nak musnahkan ekonomi Perak semata-mata nak capai impiannya! Impian untuk tunggang si NIZAR DERHAKA yang BODOH untuk kepentingan kaum nya! Jika ekonomi Perak jatuh, bukankah pengundi2 dan penyokong2 PR juga akan menerima akibatnya? BODOH dan JIJIK! sikap Pakatan Rakyat yang sanggup gadai semua nya, sanggup bunuh rakyat seperti "pawn" dalam mainan chess!

Tapi malangnya, masih ada orang yang anggap mereka ini pembela bangsa, agama dan negara! lebih kecewa lagi, bila orang melayu sendiri bercakaran untuk kesenangan bangsa lain! Sampai bila kita orang melayu nak di jajah?!?!?! sampai bila kita orang melayu nak biarkan orang menggunakan kita untuk kepentingan mereka?!?!?! Sampai bila kita nak jadi KULI BATAK untuk bangsa lain ?!?!?!?!?!

Sampai BILA?!?!?!?!?!