Berita Harian: Mutakhir

Thursday, February 19, 2009

V. Sivakumar gantung MB Perak, Exco


Begitulah kehebatan orang2 Pakatan Rakyat nih jika di beri kuasa. Mereka akan menyalahgunakan kuasa dan bertindak tanpa mengikut peraturan dan undang-undang. Mereka juga tidak memikirkan komplikasi dari tindakan mereka. Tidakkah mr SIVAKUMAR tu tahu, bahawa tindakan dia sama seperti beliau membantah Titah Tuanku Sultan Perak?

Petikan dari Utusan Malaysia:
Sivakumar dalam kenyataannya di sini hari ini menegaskan, pelantikan Zambry sebagai Menteri Besar dan enam Exco dalam kerajaan negeri yang baru itu TIDAK SAH kerana tidak mengikut peraturan.

Perlantikan Zambry TIDAK SAH!!! Kurang hajarnya india nih! Tu cakap elok2 tuh india aku panggil dia. Tindakan mr kumar ni sangat kurang hajar! dan satu tindakan DERHAKA yang di lakukan semestinya dengan arahan dari atasan partinya. Hang jaga la kumar india oii! kamu melawan dan menderhaka kepada Sultan Perak! kamu akan terima akibatnya! Aku org Melayu! aku amat terasa dan sedih dan MARAH! dengan tindakan kurang ajar si Sivakumar haram jadah nih! Kalau dia tak hormatkan dan derhaka pada SULTAN PERAK kenapa aku perlu hormat KELING PARIA si V. SIVAKUMAR pundek nih! Tindakan keling ni mesti dari arahan pihak atasan parti beliau, dia ni cuma si bodo boneka mainan ketuanya jer, walau apa pun kata-kata tu keluar dari mulut dia, jadi V. SIVAKUMAR perlu bertanggungjawab!

Pada Menteri Besar baru Dr Zambry, di post saya yang lepas, saya ada mengatakan supaya cantas mereka2 ini dengan segera! Tapi Dr Zambry dlm kenyataan akhbarnya masih lagi berlembut dengan perkara ini. Pada aku kita tak boleh berlembut dengan org2 PR nih! Mereka perlu takut dan hormat pada pemerintah! Sekali lagi aku cakap CANTAS semua orang2 yang di lantik oleh kerajaan PR ari tu! Semua! speaker ker, ajk ke, ketua kampung ke SEMUA!!!! Mereka ini akan menyusahkan pemerintahan kerajaan BN sekarang, percayalah cakap aku nih. Dan lagi rakyat akan lebih keliru dengan masih ujud nyer mereka2 ni dalam organasasi kerajaan sekarang.

Tegas! Inilah akibatnya jika kita memberi muka kepada mereka! Nizar dah DERHAKA! Karpal, dan sekarang SIVAKUMAR join jadi PENDERHAKA tanpa rasa takut dan hormat sedikitpun pada Y.M. Tuanku Sultan Perak! Masih lagi nak berlembut ?!?!?!?!