Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, February 24, 2010

Parpukari, 10 SiBudak Hitam, Senapang Patah atau PERPADUAN?


Kebelakangan ini aku dpt lihat retakan dlm kumpulan blogger2 PRO BN. Retakan ini bagai telor di hujung tanduk, boleh pecah bila2 masa sahaja. Jadi persoalan aku ialah apa yang lebih penting? Korang semua blogger2 lama dan berpengalaman dan menjadi idola kepada kami, blogger2 ciput yang baru nak menumpang sekaki untuk sama2 memperjuangankan Agama, Bangsa dan Negara.

Apa perjuangan korang semua? Adakah perjuangan korang hanya untuk individu tertentu? Atau untuk Agama, Bangsa dan Negara? Aku ni tidak masuk mana2 pihak. Aku bergerak sendiri. Aku perjuangkan apa yang aku lihat benar. Yang aku nampak perbalahan antara korang ialah tentang Ketua Pemuda UMNO, iaitu KJ. Adakah berbaloi untuk menggadai persahabatan dan perjuangan demi seorang individu ini? Apa faedahnya? Kita sebuk mintak Nizar jgn buat kacau di Perak dan tunggu sehingga PRU akan datang untuk membuktikan siapa pilihan rakyat untuk memerintah Negeri Perak ni, apa salah kita jugak tunggu sehingga pemilihan UMNO akan datang juga untuk membuktikan siapa lebih layak memimpin Pemuda UMNO?

Perbuatan korang hanya akan membawa padah kepada perjuangan sebenar blogger2 pro BN. Blogger2 upahan PAS, PKR dan DAP telah menguasai media internet, mereka lebih dahulu menggunakan media ini, kita baru je nak mula dan masih terkapai2 untuk menandingi mereka, adakah perbalahan ini akan membantu kita? Kita saling memerlukan antara satu dgn lain. Hit blog Parpukari tinggi, dan lebih baik Parpukari menggunakan kelebihan ini untuk menyampaikan maklumat2 berguna kepada rakyat yang dapat membantu BN. Tak kira la "copy paste" or whatevar. Inilah yang di lakukan oleh blogger2 upahan PAS, PKR dan DAP. Blog2 hit tinggi PR byk menyiarkan artikel "copy paste" dari laman rakan2 mereka yang lain. Ini secara tidak langsung dpt menaikkan hit blog rakan mereka sendiri dan dengan itu dapat membantu untuk mencapai matlamat perjuangan mereka.

Hentikan perbalahan dan mari bersatu demi perjuangan kita.

Enough Is Enough

Yang Ikhlas,