Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, February 17, 2009

Susah Rupanyer Jadi Cikgu!

Pagi ni aku tetiba lak teringat cikgu-cikgu aku dulu. Hmmm Aku dulu ingat best je jadi cikgu nih. Cuti panjang2. Tapi ruper nyer susah beb! Kalau yang mengajar pagi tu, keluar kul 6.30am! Tu kira sekolah tak bapa jauh tuh, yang jauh? Waaaa! Di sekolah lak, bukan nyer ngajar je, kene buat macam2 kerja selain mengajar, persatuan le, mensyuarat ler, dengan perangai budak2 lagi wahhhhh macam2! Kemudian jadi cikgu nih derang m esti serba salah, nak garang sangat nanti budak2 menyampah, mula ler kereta kene calar la, tayar kene potong le, maklumla budak2 sekarang kan belagak SAMSENG! Dulu pun budak2 perangai camni gak, tapi tak ler teruk di tahap sekarang. Erk! tersasul ... ok ok ... kalau baik sangat lak nanti budak2 pijak kepala! EeeEeEeeEEeee .. camne !! sianz!

Habis sekolah ... balik rumah. BUKAN rehat! Makan , sembahyang then pegi sekolah balik sebab ader sukan ler, kejohanan itu la , ini la. Balik dari tu, malam lak kene buat laporang kerja harian la, tanda buku la waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! giler giler! aku rasa aku memang tak leh jadi cikgu! bila masa aku nak main komputer! hehehe

Untuk cikgu2 aku dulu, aku mintak maap ler byk2 sebab dulu aku pun nakal gak kat sekolah. Jasa cikgu2 amat besar! ilmu yang di limpah berpanjangan. Jasa mu tak dapat kami bayar dengan wang ringgit. Untuk cikgu-cikgu semua, selamat bertugas, dan banyak2 la bersabar, ingat lah, kerja yang cikgu buat tu satu kerja yang amat mulia. Semua rakyat Malaysia terhutang budi pada cikgu2 semua, kalau takder cikgu kami semua jadi setan secara FULL TIME!

Kami Sayangggggggggggggggggggggggggggg CIKGU!