Berita Harian: Mutakhir

Saturday, February 21, 2009

ISLAM Makin Hilang Di Malaysia ?!?!?!?


Pagi ni tengah syok layan blog-blog kekawan, tetiba terbaca lak seorang ANON ni kasik komen "Lebih 50 tahun BN@UMNO memerintah, ISLAM makin hilang di Malaysia". Ye ke? Ni sah lah memang Kaum Fanatik PAS @ PR. Tapi takpe, itu pandangan dia. Cuma nya pada aku lak aku rasa itu hanya cakap kosong je. Cakap2 kosong yang semata-mata nak menghina BN yang memerintah negara sejak dulu. Ini juga cakap2 org PAS yang nak menunjukkan kononnya merekalah satu2 nya parti yang boleh memperjuangkan ISLAM di Malaysia!

Satu soalan saya, PAS dah memerintah Kelantan lebih 18 Tahun. Adakah di Kelantan tiada kes dadah? kes khalwat? kes bunuh? kes curi? kes liwat? kes buang anak? Orang PAS pasti akan jawab, ada TAPI tak byk! Tak banyak pala hotak korang! Kalau di cari video 3gp budak kelantan MELAMBAK!! Adakah itu bermanka ISLAM hebat di Kelantan atau menunjukkan PAS GAGAL dalam pemerintahan ISLAM nya? Mana kedudukan Kelantan? Negeri paling mundur dalam Malaysia. Budak2 Kelantan bertempiaran lari keluar dari Kelantan mencari rezeki di luar. Kenapa?

Satu lagi soalan, adakah mereka mengatakan ISLAM makin hilang di Malaysia sebab mereka tak nampak banyak orang BERSERBAN kesana-sini di Malaysia? Adakah itu ukurannya? Saya tak paham mengapa mereka cakap perkara nih. Saya lihat orang mengejar ISLAM sekarang lebih hebat dari dulu! Sehingga dah tak kenal mana TOK GURU @ UZTAZ yang tulen dan yang sesat! Kecenderungan orang sekarang ke arah ISLAM amat tinggi sehingga ISLAM menjadi mainan PAS untuk menarik penyokong. Anda masih kata ISLAM pudar di Malaysia? Orang2 PAS ni memang camtu, derang akan racun pemikiran rakyat dengan mempergunakan ISLAM, contoh nya, mereka nak tunjuk kununnya kerajaan kita menolak ISLAM dengan isu budak pakai serban ke sekolah. Siap masuk mahkamah! buat apa la seret sana-sini budak tu, kalau di tanya budak tu, dia pun taknak buat keje2 bodo nih! Sepatutnya didik anak2 ikut peraturan, bukan melawan peraturan, ini bukan hal WAJIB! Kalau kerajaan suruh budak2 pegi sekolah pakai sepender je, baru leh tentang habis-habisan! Ini pakai serban, itu hanya sunah, tunggu la lepas sekolah, pakai ler serban! jgn bukak2! mandi pun pakai serban tau! Lepas tu lak, kes naik motor pakai serban lak! Lepas tu bandingkan dengan benggali! hehehe apa la cetek tul! bagusla kan Kerajaan BN nak pastikan orang-orang ISLAM selamat! bahaya pakai serban masa naik motor. Nik Aziz kata pakai serban ok gak, sebab lembut. Adoyai!!! NIK AZIZ! bwk mengucap! sedangkan helmet yg keras tu pun boleh pecah tuan guruuu oiiiii! camne tuan guru fikir nih? Undang2 melarang pakai serban naik motor selain dari benggali ni menunjukkan kerajaan BN mementingkan keselamatan rakyatnya! Paham?!?!?!

Apa lagi point korang pasal hilangnya ISLAM di Malaysia nih ... oooo pasal TV kita penuh dgn citer2 ganas dan sex. Ye ke? tak pasan lak aku. Aku selalu tgk tv dengan famili aku, apa cerita pun, bila tiba bab cium awek tu aku akan kata "jgn ikut camni, ini cara orang kafir" Korang nasihatlah anak2 tu sambil tgk tv tuh. Yang salah bukan tv kita, sekarang ni dunia internet, dunia tanpa batas. Kita semua kene terima hakikat tuh, yang penting skrg ialah KESEDARAN AGAMA @ TAQWA  dan  DAYA TAHAN DIRI kita dan anak2 kita. Kalau mereka tahu betul dan salah, kita tak perlu risau bila mereka berinternet sepanjang malam.

Lagi soalan, di rantau ini, selain Malaysia agak-agak korang kat mana lagi ada negara yang mempraktikkan undang-undang ISLAM seperti yang berkaitan dengan pencegahan maksiat, orang tak puasa, poligami dan lain-lain? Ada? di Indonesia ada? di Thailand ada? di Singapore ada? Anda sepatutnya rasa bersyukur dengan keadaan negara kita. ISLAM di negara kita di tahap yang amat tinggi. Anda mahukan ISLAM camne lagi? ISLAM macam negara Arab? huh di sana lebih teruk dari kita! Bila saya kata ARAB jgn ingat di Mekah lak, ARAB! Negara ARAB lebih dahsyat dari kita! Sedangkan di sana lebih ramai di lahirkan para NABI dan RASUL, anda masih tak bersyukur dengan negara kita? ish ish ish

Mari tengok pula tentang kadar jenayah danmasaalah sosial negara kita. Memang kadar nya meningkat tetapi jenayah di sini bukan atas sumbangan rakyat kita sepenuhnya, pendatang tanpa izin menyumbang peratusan yang agak tinggi. Sosial pula memang byk, misal nya yg bertudung tapi membuat maksiat, seks bebas, rempit macam2, tetapi kita perlu ingat, negara kita ada lebih kurang 25 juta penduduk, jadi peratusan budak2 nakal nih tidak lah tinggi sgt, cuma kita perlu berbalik kepada ISLAM di hati anak2 kita. Di sekolah AGAMA ISLAM di ajar dari darjah 1 lagi. Tapi tak cukup di sekolah saja, di rumah tugas ibu-bapa pulak sambung hal berkaitan itu, contohnya, hantar anak sekolah rakyat, mengaji QURAN dan lain-lain.

Jadi kesimpulannya, aku harap korang fikir dulu sebelum cakap. Mungkin pada yang bercakap tu, dia yg "TERHILANG ISLAM" nya, pada saya ISLAM di MALAYSIA sangat hebat! Saya tak nampak negara lain di dunia ni yang begitu hebat memperjuangkan dan mempraktikkan ISLAM dalam pemerintahan nya. Kita di MALAYSIA boleh mengerjakan amal ibadah tanpa perlu takut atau risau walau di mana juga kita berada. ISLAM adalah teras pemerintahan negara kita yang berbilang kaum ini. ISLAM takkan hilang atau pudar dari negara kita yang kita cintai ini selagi BARISAN NASIONAL memerintah!

ALLAH HU AKBAR !!!
                     ALLAH HU AKBAR !!!
                                            ALLAH HU AKBAR !!!