Berita Harian: Mutakhir

Friday, May 29, 2009

Email Dari Pembaca (4)

Dari laloo singh:
U orang pakai otak dan tanya diri sendiri--pakar pakar undang undang ada di sebelah mana--pembangkang kan.Satu dunia sudah tahu, mahkamah kita adalah korup--video linggam telah dedah betapa korup hakim hakim--yang paling ketara sekarang ialah kes Altantuya--tak payah panggil saksi saksi penting. Terang terang menunjukkan sifat makhamah kangaru.Jadi siapa lebih tahu tentang undang undang.Yang saya tahu Umno menggunakan polis dan Pemuda Umno celaka untuk ugut rakyat.Siapa yang terlibat dalam kerja kerja haram.

Bekas ketua umno diktator Mahathir adalah ketua perompak kolar putih--mengikut kajian Morgan Stanley--beliau telah curi dan sia siakan duit RM300 bilion sepanjang diktaship beliau--21 tahun.Toyo pula telah curi duit rakyat Selangor beratus juta.Bekas MB Selangor Muhd telah ditangkap dengan 2.4 juta ringgit di Australia,Najib yang curi berbilion ringgit dalam pembelian kapal sukoi dan submarine mengarah Sirul dan Azilah membunuh Altantuya--boleh baca di Malaysia Today,Perompak AP Rafidah,Perogol kanak kanak Rahim Thamby,jutawan Khairy yang tak kerja--mana dapat juta juta untuk beli saham,ketua perompak polis Musa, yang beri kontrak sewa helikopter yang bernilai RM20 bilion kepada anaknya,perompak kayu balak Taib Mahmud,ketua anjing MACC-Ahmad yang mempunyai anak phidophile--yang telah kena tangkap di australia--jadi pakai otak dan tanya sendiri siapa yang terlibat dalam aktiviti Haram--u orang tak malu kah menyokong pemimpin haram ini--otak awak dekat bontot ah--tak boleh fikir secara rasional.

Kenapa Transparency International telah letak status Malaysia ke 47 banding dengan Singapore--no 4--sebab orang yang dipertanggungjawapkan untuk memerintah negara curi duit rakyat--just simple as that--no need to be a rocket scientist to figure out.
Pasal DSAI tak payah cerita--tanya budak pun tahu ada conspiracy untuk bunuh karier politiknya. Sukma dan Munawar tidak pun buat laporan polis bahawa mereka telah di liwat--tetapi polis telah tangkap mereka dibawah ISA dan seksa mereka untuk menuduh DSAI liwat mereka. Azizan pula tidak diperiksa oleh doktor tetapi masih boleh dihukum oleh mahkamah yang korup itu. Saiful pula telah diperiksa oleh doktor tetapi tidak ada kesan liwat--tetapi berani sumpah atas Al-Quran kerana duit. Ikut bos dia yang sumpah tak kenal Altantuya--tetapi baru baru ini telah tersebar di seantaro dunia berita Altantuya. Kalau beliau tidak terlibat kenapa ADCnya Musa Safri arah Azila dan Sirul jumpa Razak Baginda. Kalau mahkamah impartial--kenapa tidak panggil Musa Safri untuk beri keterangan. Apa motif Azila dan Sirul bunuh Altantuya--kalau bukan wang. Dan siapa yang janji wang itu. Jadi apa nilainya bersumpah atas Al-Quran.

Dalam kes Saiful--mereka kata ada bukti kukuh--tetapi tak berani bicara di hadapan Hakim Komathi--seorang hakim yang impartial--takut kalah. Tetapi konspirator mati mati mahu dengar kes tersebut di makhamah tinggi--supaya mereka boleh lantik seorang hakim yang korup seperti Augustine Paul. Kehakiman yang korup telah dibongkar dalam video Lingam. Jadi apa lagi hendak di kata. Pakai otak dan fikir secara rasional. Tunggu lepas PRU13--PR akan bina lebih banyak penjara untuk masukkan semua perompak,pembunuh,penyangak,perogol UMNO/BN kedalam penjara.

Pasal kedudukan MB Nizar, mahkamah tinggi telah putuskan, hanya "a vote of no confidence in the DUN" boleh singkirkan beliau dari jawatannya--sultan pun tidak ada kuasa untuk singkirkan beliau--penyokong No1 Umno--Mahathir pun telah bersetuju dengan keputusan itu--jadi tak payah cakap banyak--kalau anak jantan bubarkan DUN dan adakan pilihan raya--baru tahu rakyat mahu kerajaan dipimpin oleh siapa--jangan cakap buang duit saja--tapi perompak perompak Umno/BN boleh curi duit rakyat dalam scandal terkini--PKFTZ--RM12 billion

Anti Umno

Dari khairulazwadi:
saudara m2day. ada lagi manusia yang dangkal fikirannya. manusia yang buta matanya walaupun dapat melihat. Salah satu manusia tu ialah saudara Hidup Islam. terangan beliau kata UMNO gagal memperjuangkan ISLAM. apa dia buata ? mesjid yang dia lawat/ziarah, tempat dia tunaikan ibadah, apa itu bukan dari usaha kerajaan nak sebarkan syiar islam ? subjek agama disekolah yang diterapkan, apa itu jug kegagalan UMNO menyebar ISLAM ? UIAM, sebagai universiti antarabangsa, masih gagal lagikah UMNO menegakkan ISLAM ?

Mungkin juga dari kalangan Hidup Islam tu la yang cuba untuk memporak perandakan islam. seperti biasa la kalau kerajaan buat, semua tak betul, kalau PAS buat semua betul. TGNA bela Eli, benda betul kot, TGNA suka putar kenyataan ,benda betul kot, PAS dah terlibat politik wang, benda betul kot. banyak jenayah kat kelantan benda tak salah tu kot. Doakan kehancuran Dr Mahathir,benda tak salah tu kot. semua yang PAS buat betul, sokong Anwar tak salah tu kot. Lagi-lagi ada aahli macam nizar, tu kalau nizar bersuara ,maka itulah suara PAS. sepatutnya ahli PAS berasa malu kerana mempunyai ahli yang macam nizar tu. aku rela tak berparti andai pemimpin aku macam nizar, 1 melayu yang lain2 cina, india. sapa yang dia perjuangkan sebenarnya aku pun x faham. melayu tak de pulak dalam agendanya. yang aku nampak pernderhakaan je yang banyak.
Komen M-2Day:

Untuk Mr Laloo Sigh, dari mana lu cilok cer tuh? Anywayz, tuduhan tanpa bukti atau FITNAH yang u lemparkan kepada UMNO @ BN ini, selagi tidak di sertakan dengan BUKTI SAHIH kira kita boleh sembang kat kedai kopi je la. Sebagai contoh dari mana u tahu D.S. Najib dapat berjuta2 komisen dari pembelian Sukhoi dan kapal selam? Dari cakap Anwar Ibrahim? So until u show us some genuine proof, bawak cer camni kat kedai kopi je la, ok Mr Sigh. Sedikit berkenaan sistem kehakiman kita yang u ragui (tak percaya), this is typical coming from orang cam u. I dah tulis hal ini before. So malas nak ulas.

Untuk En Khairul, terima kasih di atas sokongan anda. Marilah kita sama-sama cuba membuka mata hati Rakyat Malaysia yang begitu fanatik dgn Pakatan Rakyat nih. Mereka tak bersalah, mereka keliru dan perlu di sedarkan dari terus di gunakan oleh para pemimpin PR yang gila kan kuasa!

Terima kasih kepada semua yang sudi menghantar e-mail kepada saya. Maaf saya tidak menyiarkan semua e-mail2 anda.

Yang Ikhlas,