Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, May 13, 2009

Siapa Kisah Nasib Rakyat Perak?


Aku tak puas hati tul ngan apa yang jadi di Negeri Perak nih. Dulu masa Barisan Nasional memerintah, tak jadi kecoh macam ni pun. Semua hidup aman damai. Orang Melayu dapat kontrak dari kerajaan, beli barang untuk projek tu dari Orang Cina. Orang India pula menyumbang tenaga dalam estet2, India juga ramai dalam bidang kedoktoran, peguam dan lain2. Kita sama-sama carik makan. Semua orang dapat menikmati kek ekonomi Negeri Perak. Tapi sejak Pakatan Rakyat mengambil alih pemerintahan Negeri Perak, dah mula kelam kabut. Macam-macam hal mula timbul. Kununnya PR nak buat pembaharuan. Kununnya nak samarata semua kaum dan bangsa. Apa selama ni orang cina dan india tak dapat menikmati apa2 dari ekonomi negeri ini? Ini semua lakonan dari Pakatan Rakyat.

Soalan aku satu je, korang sebuk2 merebut dan berjuang untuk jawatan @ kuasa pemerintahan Negeri Perak yang kita cintai ini. Tetapi siapa yang nak sebuk2 dan berjuang untuk NASIB RAKYAT PERAK? Apa dosa kami sehingga kamu semua buat kecoh di sini sehingga Kerajaan Perak tidak dapat berfungsi untuk memperjuangkan nasib rakyat nya? Kenapa kami rakyat negeri ini DI SERET kedalam kancah perebutan kuasa ini? Inikah cara kamu semua (ADUN Negeri Perak) berterima kasih kepada kami setelah memilih korang sebagai wakil kami? Apa kamu fikir kami memilih kamu semua untuk kamu bertindak macam ORANG GILER sehingga korang sekarang ni lebih menumpukan masa dan tenaga korang untuk kuasa diri sendiri dan TAK LANGSUNG MENGHIRAUKAN NASIB KAMI RAKYAT NEGERI PERAK!

Perjuangan kamu telah terpesong jauh! Kamu semua mengangkat sumpah untuk bekerja demi rakyat bukan untuk diri sendiri! Slogan yang sepatutnya di gunakan oleh RAKYAT PERAK ialah "BEKERJALAH UNTUK RAKYAT" tak perlu kembalikan kuasa kepada kami. Bekerjalah untuk kami. Lakukan sesuatu tentang ekonomi negeri yang makin teruk. Majukan kawasan masing2. Kami bukan mahukan KUASA! Kami bukan tamak macam korang! Kami mahukan kamu semua (ADUN NEGERI PERAK) bekerja untuk kami!

Perbuatan kamu semua telah menjejaskan ekonomi negeri ini. Perbuatan kamu semua MEMALUKAN RAKYAT PERAK! Perbuatan kamu semua MEMALUKAN PADUKA SERI SULTAN PERAK! Perbuatan kamu semua MEMALUKAN AGAMA! Kami Rakyat Perak akan menghukum anda di atas apa yang lakukan ini di pilihanraya akan datang. Rakyat sedang memerhati tingkah laku korang. Hati-hati, jangan nanti kamu semua dapat jadi YB (Yang Berkhidmat bukan Yang Berhormat) untuk 1 penggal je!! Jaga-jaga!!

Luahan hati aku ni di tujukan kepada sesiapa yang makan CILI.

Yang Ikhlas,