Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, February 2, 2010

Lagi CINA Tak Paham Bahasa Malaysia!



Aku nak back up sikit MB kesayangan RAKYAT PERAK, Dr Zambry. CINA ni duk kata MB aku ni macam2. CINA ni mungkin tak paham Bahasa Malaysia, aku pernah tulis hal ni. Memang RAMAI CINA di Malaysia ni TAK RETI BAHASA! Tapi sayang CINA seorang ni ialah wakil rakyat! Dia menggelarkan diri dia sebagai blogger "CINA ISLAM". Jadi tak salah la aku panggil dia ni CINA kan? Dia memang menunjukkan sikap orang CINA sebenar, iaitu di memang BANGGA dengan bangsa nya iaitu CINA. Sebab tu dia gunakan gelaran CINA ISLAM. Jadi memang la dia ni tak kisahkan hal2 berkaitan hak2 orang Melayu. Inilah kengaan orang2 Titi Serong.

CINA ni kata Dr Zambry bodoh sebab cabar PAS dan rakan2 nya PKR dan DAP untuk melepaskan kerusi DUN masing2 di Perak. Betul lah tu, Dr Zambry CABAR DUN2 Pakatan Rapuh lepaskan kerusi masing2. Apa silapnya? Dr Zambry cabar untuk melihat samada dapatkah anda mempertahankan 27 kerusi tu? Itu pun tak paham ke? Itu pun tak menghormati undang2? Apa punyer BODOH DUN TITI SERONG ni. Aku tau korang sebenarnya takut, sebab korang tahu, jangan kata nak ambil balik Perak ni, nak kekalkan 27 kerusi tu pun kamu tak tentu boleh lakukan! Itu lah hakikatnya. Kamu takkan mungkin boleh pertahankan 27 kerusi yang kamu ada sekarang dengan pelbagai KESUNDALAN yang kamu dah lakukan di Perak nih! Nasihat aku buat CINA ISLAM ni, tolonglah jangan begitu cepat nak kata orang lain BODOH! sedangkang yang BODOH tu ialah kamu sendiri.

Yang kamu tau, tulis blog dengan cerita2 merepek dan fitnah2 kamu untuk menaikkan hits kamu je. Dah berapa kali kamu buat topik "DUN PERAK BUBAR" ? Untuk apa? Untuk naikkan hit blog kamu supaya kamu dapat jual iklan2 ubat kuat di blog kamu. Kalau CINA tu CINA jugak, yang kamu tahu ialah keuntungan kamu. Kalau kamu untung kamu boleh buat apa sahaja. Ini sikap orang CINA, DULU KINI DAN SELAMANYA!

Yang Ikhlas,