Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, April 28, 2010

Gagal Dapat Undi CINA, MCA Salahkan PERKASA! CINA Memang Tamak Haloba!!

MCA sememangnya GAGAL dalam menyampaikan maklumat tepat tentang hala tuju dan pendirian kerajaan BN untuk semua kaum. MCA sepatutnya tahu akan perangai atau sikap bangsanya sendiri. Tapi nampaknya MCA mengambil jalan mudah dengan mempersalahkan PERKASA. Pendirian PERKASA juga harus di fahami oleh MCA. Adakah PERKASA satu badan NGO yang bersikap perkauman? Guna lah otak, PERKASA memperjuangkan nasib anak bangsa MELAYU, seperti juga MCA dan DAP yang ujud untuk menjaga kepentingan ORANG CINA! Melambak NGO2 dan persatuan2 yang KHAS di ujudkan untuk kepentingan kaum CINA SAHAJA. Jadi adakah itu juga perkauman?

PERKASA ialah satu badan NGO yang memperjuangkan nasib orang MELAYU yang di masa ini makin di TINDAS! PERKASA hanya memperjuangkan hak2 Orang Melayu. Bukan nak hapuskan HAK BANGSA LAIN! Nampaknya PERKASA perlu membuat dialog dengan parti2 komponen BN yang lain untuk menjelaskan motif dan perjuangan persatuan itu. Jika tidak mereka akan terus sesat.

Untuk MCA, jangan terlalu mudah nak salahkan orang di atas KEGAGALAN anda menarik undi orang CINA di Hulu Selangor. MCA perlu lebih bekerja keras dan meyakinkan kaum CINA yang kerajaan TIDAK PERNAH lupa kebajikan terhadap kaum CINA. Kaum CINA menggunakan dengan maksima setiap kemudahan yang di sediakan oleh kerajaan, tetapi mereka juga lah yang byk komplen! Aku pernah cakap pasal KOLAM MANDI DBI di ipoh, itu contoh yg mudah, hanya CINA memenuhi kolam tersebut sebab syarat nak mandi di situ kene pakai SEPENDER! Tapi bila kau komplen DBI dan SUK sikit pun tak pedulik. Sapa yang tertindas nih?

Orang CINA memang tamak haloba! itu je kesimpulan aku!

Yang Ikhlas,