Berita Harian: Mutakhir

Sunday, December 5, 2010

Dr Asri: Ketuanan Melayu sanggah Islam

Seorang lagi yang tersesat dari apa sebenarnya punca kemarahan Orang Melayu terhadap percubaan Pakatan Rakyat untuk menghapuskan KETUANAN MELAYU. Dr Asri kata sanggah Islam, mungkin Dr Asri terlalu sebukkan dengan maksud2 perkataan dan istilah2 perkataan KETUANAN itu sendiri. Padahal Dr Asri terlupa yang kami marahkan ialah bukan ANWAR IBRAHIM kaki liwat nak hapuskan PERKATAAN KETUANAN tersebut, dia nak hapuskan keistimewaan Orang Melayu! Paham ke ustaz? Banyak yang Dr Asri ulas dalam komen nya pada Malaysiakini tu merujuk kepada perkataan KETUANAN. Padahal kami tentang ialah kaki liwat itu nak hapuskan keistimewaan Orang Melayu.

Pada maksud mudah ialah Ketuanan Melayu bermaksud apa sahaja rancangan, dasar atau apa sahaja yang di ambil oelh Kerajaan WAJIB mendahulukan Kaum Melayu TANPA MENIDAKKAN hak kaum lain. Kita tak menindaas kaum CINA atau INDIA. Pernahkah kerajaan menghalang Orang Cina dan India dari pergi ke Hospital mendapatkan rawatan yang hampir boleh dikatakan PERCUMA! Adakah kerajaan memberi buku sekolah percuma hanya pada Orang Melayu? Adakah kerajaan memberi bonus tahunan kepada kakitangan nya yang berbangsa Melayu sahaja? Adakah kerajaan memberi subsidi minyak petrol, gula dan sebagainya hanya untuk Orang Melayu? Pernahkah kerjaan menghalang orang India dari berarak pada perayaan Thaipusam? Bila ada kematian orang Cina, pernahkah kerajaan menghalang perarakan mayat orang cina ke tanah perkuburan mereka? Bila kerajaan membuka peluang perkerjaan, adakah khas untuk orang Melayu sahaja? Sedangkan kita tahu yang Orang Cina memang TAK SUKA kerja kerajaan.

Jadi untuk Dr Asri dan lain2, ingat lah, sekali lagi aku nak cakap, KETUANAN MELAYU bukan bermaksud Melayu ini MULIA dari semua kaum lain, bukan bermaksud kami nak jadi TUAN, bukan bermaksud kami hendak kaum lain panggil kami TUAN, tapi kami nak Keistimewaan untuk Orang Melayu tu JANGAN di pertikaikan! Hak kami jangan di usik kerana kami t ak pernah nak usik HAK kamu semua!

Kerajaan dan ORANG MELAYU telah banyak bertolak ansur dgn kaum lain, macam2 kita gadaikan demia kaum lain, sehinggakan di sebahagian tempat di Malaysia ni dah jadi macam PEKAN CINA. Sehinggan orang Melayu pulak di maki hamun oleh majikan CINA dan INDIA. Then sekarang ujud pulak HERO dari KAUM MELAYU sendiri nak HAPUSKAN SEDIKIT HAK KEISTIMEWAAN KAUM MELAYU yang tinggal ni. Adakah kami perlu berdiam diri dan jadi seperti SI LUNCAI DGN LABU-LABU NYA .... BIARKAN ... BIARKAN ...

Tolonglah jangan salah paham dengan apa yang Orang Melayu mahukan. Isunya mudah sahaja, Jangan politikkan isu hak Orang Melayu. Dan ustaz2 jangan lah di perdaya untuk sama2 membantu mereka (Pakatan Rakyat) menghapuskan hak kami. Dr Asri sebuk membahaskan tentang maksud "KETUANAN" MELAYU dari segi bahasa, tetapi lupa isu sebenar bukan perkataan tersebut tetapi niat jahat ANWAR IBRAHIM yang nak menghapuskan bangsa Melayu dari tanahair kami sendiri!

Yang Ikhlas,