Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, December 21, 2010

Siapa Guan Eng Nak Sebuk Pasal Kerakyatan Orang?

Ini sekor CINA KOMUNIS yang datang merempat kat negara kita lepas tu nak cakap banyak. Macibai punyer CINA. Mereka ni tahu ke erti kemerdekaan. Mereka ni tau ke nak menghargai pengorbanan kita sejak dulu sehingga lah mereka di bawa masuk dari TONGSAN untuk melombong bijih di negara kita? Sehingga sekarang, korang boleh kata mereka ini berjiwa Malaysia? Mereka mereka menghina negara kita di luar. Konon nya susah hidup di Malaysia, lalu mereka ke luar negara carik makan. Macibai!

Sehingga sekarang terdapat begitu banyak CINA2 MACIBAI ni yang masih tak tahu bercakap dgn bahasa kita! MACIBAI apa Guan Eng nak cakap pasal kerakyatan org? Korang tak caya? Budak2 sekolah aliran CINA MACIBAI lepas habis darjah 6, masuk sekolah menengah kebangsaan, haram babi tak fasih cakap Melayu! Malah ada yang tak reti langsung! Pergi tanya sekolah2 menengah kebangsaan yang muridnya dari sekolah aliran CINA MACIBAI.

Aku dulu dah cadangkan untuk kerajaan memastikan sekurang2 nya sebelum kasik kad pengenalan, semua MACIBAI2 ni di beri sedikit penilaian. Sekurang2 nya biar la mereka ni tahu berbahasa melayu. Ini bukan org2 tua budak2 CINA MACIBAI zaman sekarang ni pun tak reti cakap Melayu! Lagi Guan Eng nak pertikai kerakyatan orang lain. Guan Eng patut tahu yang melambak CINA MACIBAI yang TAK LAYAK LANGSUNG menjadi warganegara Malaysia. Aku rasa kalau korang tanyer budak2 CINA MACIBAI yang darjah4 atau 5 tu, nama PM pun tak tau. Nama Agung jauh sekali. Negaraku pun pasti melambak yang tak hafal! Pi jahanam la lu MACIBAI CINA GUAN ENG!

Yang Ikhlas,