Berita Harian: Mutakhir

Thursday, January 6, 2011

ADUN Komtar, Ng Wei Aik Bersikap Perkauman! Biasa laaa ...

YA! Dah semestinya, bukan adun mangkok ni je malah semua DAP ni perkauman giler BABI!

Pengerusi Badan Perhubungan Negeri KIMMA, Faruk Raja Mohamed berkata, Ng, yang juga setiausaha politik kepada Ketua Menteri, dalam tindakannya bersama penguatkuasa Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) untuk menyita kedai nasi kandar Mohamad Aliyar dua hari lepas telah dikatakan menyebut perkataan "tutup kedai, balik India" terhadap pemilik kedai itu, Syed Kassali Mohamad Aliyar dan beberapa pekerjanya. - Malaysiakini

Hmmm aku dah banyak kali cakap hal perkauman ni, Melayu, India dan Cina ialah kaum terbesar di negara kita. Adakah anda fikir kita semua tidak bersikap perkauman? Jika tidak masakan ujud persatuan2, NGO2, dan lain2 yang memperjuangkan bangsa masing2. Kita sama je, ada sikap perkauman. Salah ke kalau kita ada sikap ni? Salah ke jika orang Melayu membantu Melayu yang lain? Cina membantu Cina yang lain? atau India membantu India lain? Tak salah, kita memang di tuntut untuk menjaga kebajikan kita dahulu sebelum orang lain.

Tapi masalah nya sekarang, sapa yang giler2 dan terlampau dengan sikap perkauman ni? Melayu ke? India? Salahhhhh, jawab nya CINA! Orang CINA perkauman nya amat tebal! Saya tak cakap semua tapi kebanyakannya amat bersikap perkauman! Lu nak cakap Melayu perkauman? Kalau Melayu perkuman nya melampau, masakan peniaga2 CINA boleh dpt untung berniaga di kawasan Melayu. Kedai2 runcit, bengkel2, kedai2 alat ganti, kedai menjual perabut, kedai menjual telifon, cuba korang tgk, Melayu tak masuk ke kedai2 mereka? MELAMBAK! Dengan duit MELAYU jugaklah CINA tu jadi kaya raya. Cuba pulak korang tengok kedai2 orang Melayu, korang bleh bilang dengan jari je berapa banyak orang CINA masuk.

Janganlah nak berselindung di sebalik cerita2 FITNAH korang. PAS juga harus lihat perangai "rakan karib" mereka dari DAP ni. Sikap perkuman CINA ni amat tebal. Tetapi sikap mereka itulah yang membawa kejayaan pada bangsa mereka. Jadi rasa akukan, kita juga perlu ikut cara mereka ni. Untuk kaum2 CINA semua, jangan la mainkan isu perkauman sebab anda lebih perkauman dari segala bangsa di dunia ni! Kami bukan bodah, aku bercakap mengikut pengalaman. Cuma segelintir Melayu je yang masih mengatakan DAP ni adil dan tidak ada sifat perkauman, itu pun sebab mereka nak jaga kepentingan diri mereka sendiri.

Fikir lah bangsa ku, ada mata kita lihat. Tengok di sekeliling anda. Adakah mereka (CINA DAN INDIA) tertindas? Atau kita yang di tindas? Melayu dah terlampau banyak berkorban untuk mereka. Nak korbankan apa lagi? Adakah kita perlu menyerahkan negara ini kepada mereka baru mereka nak kata kita ni adil dan saksama? Bila kita nak sedar???? sedey sedey ...

Yang Ikhlas,