Berita Harian: Mutakhir

Monday, January 24, 2011

Azmin: Mahathir penderhaka, Umno pengkhianat

SHAH ALAM, 24 Jan — Timbalan Presiden PKR Azmin Ali menyifatkan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai “penderhaka” dan Umno sebagai “pengkhianat” sehingga menyebabkan kuasa Sultan dimansuhkan menerusi pindaan awal 1990-an.

“Kita rujuk pula kepada kenyataan-kenyataan media dan ucapan Dr Mahathir sekitar tahun 1983 dan 1993, jelas membuktikan bahawa Dr Mahathir adalah penderhaka dan Umno adalah pengkhianat,” kata beliau ketika berucap membahaskan usul pindaan perlembagaan negeri pada sidang khas Dewan Undangan Negeri hari ini.

Ceh! Inilah kata2 yang di keluarkan oleh drebar yang di kutip oleh Tun Mahathir. Tan mengenang budi, sebijik macam ANJING yang tersepit! Sudahlah sanggup menggadai ISTERI kepada ANWAR kaki liwat, sekarang nak kurang ajar pulak dengan Tun M. Ingat sikit lah AZMIN BACUL, apa jasa kau kalau nak di bandingkan dengan Tun M? Jasa kau pada ANWAR banyak lah, misal nya "meminjamkan" bini kau kepada ANWAR untuk melepaqskan nafsu serakah nya. Apa pula jasa Tun M? Jauh panggang dari api. Sekarang lak kau nak banyak bunyik menghentam Tun M. Lu sapa? Hingusan BACUL. Agaknya mamat bodoh ni terlupa siapa yang perkenankan lantikan SUK tu. Sapa yang DERHAKA? Sudah la AZMIN, kau jaga la keluarga kau dulu, jaga bini kau, jangan asyik nak kasik "pinjam" kat ANWAR jer.

Kalau bercakap tu pandang2 la, awak tu kaya raya pun dengan hasil "pinjaman" bini kau pada ANWAR, usah la nak belagak macam kamu tu orang yang layak untuk mengkritik TUN M!

Yang Ikhlas,