Berita Harian: Mutakhir

Monday, February 21, 2011

Harap Menteri Besar Pahang Letak Kan Orang Sihat Sebagai Calon Yer!!

Sabtu ni 26hb Ferbruari 2011, maka bermulalah secara sah nya kempen2 pilihanraya di dua DUN Merlimau dan Kerdau.

Sabtu ini merupakan hari penamaan calon, bila teringat hal ni, aku teringat komen Menteri Besar Pahang, Mr Adnan kepada TV3 tentang calon PRK nanti. Kalau tak silap ayat dia "Kita akan pilih calon yang di sukai rakyat. Kalau dia sakit pun tapi orang suka dia, kita akan pilih dia. Kalau sihat tapi orang tak suka kita takkan pilih dia"

Waduh waduh pak! Awak tu menteri besar, kalau nak komen tu, sebelum bercakap singgah la kejap kat OTAK. Fikir dulu. Kalau ikut maksud Mr Adnan ni, kalau lah katakan orang itu ada sakit barah yang hanya ada 3 bulan untuk hidup, tapi dia amat2 di sukai oleh rakyat, maka Mr Adnan akan pilih dia sebagai calon!!! Kah kah kah

Apa salah komen kat pemberita tu "kita akan pilih calon yang di sukai rakyat dan yang rajin bekerja untuk rakyat" contoh la. Kan lebih bagus cakap camni.

Tah la, aku harap BN tak pilih calon sakit macam yang Mr Adnan cakap ni. Sebab kita perlu calon yang sihat untuk berkhidmat untuk rakyat. Bila badan sihat, baru minda cergas. Baru boleh fikir camne nak majukan kawasan masing2.

Amacam? Setuju?

Yang Ikhlas,