Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, February 2, 2011

Jangan Di Layan Tuntutan Berbau Perkauman

Aku naik bengang dan menyampah dan harap2 jangan sampai membenci sikap pembangkang2 nih. Lepas satu, satu lagi isu perkauman di mainkan. Dah takder bende nak di jadikan isu, isu kekurangan hakim india pulak nak di mainkan.

Aku cuma harap kerajaan BN tidak menjadi kerajaan yang LEMBIK seperti di zaman SI LEMBIK Pak Lah dulu. Konsep 1 Malaysia nampak nya cuba di putarbelit oleh india2 dan cina2 parti pembangkang.

Mereka perlu paham apa itu 1 Malaysia. Adakah 1 Malaysia merupakan konsep sama rata antara kaum? TIDAK! Ia hanya konsep bersatu padu antara kaum dan agama dengan Melayu di utamakan dan dalam masa sama hak kaum lain turut di hormati.

Tetapi sekarang ni, mereka sudah melebih! Dalam mereka cipta isu, mereka amat gemar memainkan isu perkauman. Melayu di negara ini telah banyakkkkkkkkkkkk bersabar. Kami ini satu bangsa yang amat lemah lembut dan berbudi bahasa. Kami juga amat bersikap tolenrasi, jika tidak masakan cina dan india dah berani pijak kepala orang Melayu.

Tapi suka di ingat kan, janganlah melebih menduga kami. Janganlah mengambil kesempatan terhadap kelembutan kami. Sekali meletup buruk padahnya.

Kita dah lalui pahit maung hidup bersama di Malaysia tercinta ini. Jangan sia2 kan hanya kerana perkara yang remeh temeh. Nanti kita semua akan rugi.

Untuk bangsa lain di negara ini, pelan2 la. Jika USA mengambil masa selama 100 tahun lebih untuk menerima kulit hitam menjadi presiden (itu pun dia manjadi boneka punaisihat2 dari kulit putih dan israel jugak), SINGAPORK sampai sekarang belum boleh menerima bangsa lain selain CINA menjadi PM, sama lah di sini. Kita elok2 je sebelum ini, tetapi sejak Pakatan Rakyat di ketuai oleh pemimpin2 yang GILER KUASA! maka bermulalah pelbagai masalah dan isu.

PR menghasut rakyat untuk membenci kerajaan BN, membenci POLIS dan apa sahaja yang menentang mereka. Sikap benci menjadi senjata utama mereka. Contoh mudah, bila penjenayah kene tembak, PR akan melompat mengkritik perbuatan POLIS, tapi bila POLIS kene tembak, mereka sikit pun tak menyuarakan pendapat.

Ini lah mereka, membenci apa atau siapa sahaja yang tidak menyokong mereka. Yang sedih nya, pengikut bawahan mereka ti. Terkinja2 sanggup buat apa saja untuk pemimpin mereka, tapi yang kenyang siapa?

Lastly, sekali lagi aku harap kerajaan BN akan tabah dan tegas dalam menangani tuntutan2 mereka2 ini. Bukan mereka nak sangat pun, cuma mereka nak kan isu perkauman di sumbat dalam kepala rakyat. Mereka mahu menanam BENCI KPD KERAJAAN dalam hati rakyat.

Percayalah, lagi hampir dengan PRU13 makin banyak nanti kita akan baca tuntutan2 berbau perkauman ini di suarakan oleh Pakatan Rakyat.

Yang Ikhlas,