Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, April 6, 2011

Lee Chong Wei Dah Ada Jurulatih Cina, Bye Bye Misbun.

Sikap pemain badminton no 1 negara Lee Chong Wei dah lama aku ramal. Sikap kebanyakan orang2 Cina. Kalau dulu Chong Wei membuat kenyataan mahukan jugak Misbun sebagai jurulatihnya, tapi setelah berjaya tewaskan Lin Dan di bawah jurulatih sebangsa nya, maka cakap dia dah lain. Dulu Misbun berpelukan dengan Chong Wei setiap kali habis bermain, walaupun busuk dan kotor berpeluh, tapi sekarang dia peluk org lain! hehehe

Misbun sepatutnya tahu dan paham sikap orang Cina macam Chong Wei ni. Penagalaman aku sendiri byk mengajar aku tentang sikap mereka. Mereka ni bangsa yang akan buat baik dengan kita semasa kita memberi keuntungan kepada mereka sahaja, selepas itu jawab nya ... bye bye Misbunnnnnn!

Aku dah post lama hal derang ni, meh aku cerita sekali lagi. Aku ada pembekal bangsa CINA yang satu masa dulu aku byk ambik brg dari dia. Maka setiap minggu dia akan datang ke pejabat aku dengan tangan penuh dengan buah2an. Belanja makan jgn cakap la. Tapi setelah aku kurang ambik brg dari dia, muka dia pun aku dah tak jumpa. Kah kah kah, aku bukan heran belanja cina tu, tapi terkilan sikap dia je. Ini contoh yang sama terjadi dengan Misbun.

Misbun adik beradik sepatutnya mencari bakat2 budak2 Melayu dan asah sehingga tajam! Cari dari bawah. Aku percaya ada bakat2 bangsa kita yg masih belum di bawa ketengah.

Dan dalam hal Chong Wei ni, Misbun hentikan lah perangai macam budak2. Tak payah la nak jadi jurulatih dia lagi, biar la dia dgn jurulatih cina tu. Brg yg terlepas jgn di kenang. Sapa agak nya dapat nama dari kejayaan Chong Wei ni yer? Hmmmmm

Yang Ikhlas,