Berita Harian: Mutakhir

Saturday, May 7, 2011

Anwar Kata UMNO Bodohkan Rakyat. Lawak Jenis Apa ni?

Beginilah sikap orang2 MUNAFIK. Walaupun dia terang2 membuat salah, dia masih lagi nak salahkan orang. Gelak sikit dulu ...

Kah kah kah
Kah kah kah
Kah kah kah

Ini antara ungkapan2 ucapan Anwar Ibrahim yg aku ceduk dari themalaysianinsider yang sangat menggelikan hati aku ...

-------------------------------------------------

“Bila saya datang, orang tengok muka saya... ada yang tengok perut saya... ini celaka punya Umno,”

“... sebab apa Najib tuduh saya macam itu? Ini budaya apa? Budaya Melayu? Budaya Cina? Budaya India? Budaya apa ini?... budaya Najib.

“Sebab apa dia serang (Datuk) Nik Aziz (Nik Mat)? Sebab apa serang (Datuk Seri) (Abdul) Hadi (Awang)? Sebab apa mereka serang saya? Ini sebab mereka berasa cemas,”

“Kenapa saya kata rakyat diperbodohkan? Media kita dikongkong, adakah rakyat tahu masalah ekonomi negara? Tidak... adakah rakyat tahu masalah-masalah yang dihadapi negara? Sudah tentu tidak.

“Sebab itu, saya kata rakyat perlu buat perubahan, orang muda kena ikut trend... orang muda kena berfikiran terbuka... berfikiran bebas untuk menjatuhkan pemimpin yang zalim, rasuah dan mengawal semuanya,”

“Kalau sokong Umno, kes bunuh... kes rasuah... kes rogol, semua akan tutup kes.

“Tapi kalau kita tidak bersetuju dan tentang mereka, yang tidak ada akan mereka adakan (ciptakan)... jangan bagi maklumat kepada rakyat, Umno anggap rakyat bodoh,”

---------------------------------------------------

Apa punya BODOH yg akan percaya kata2 dia ni? Najib tuduh dia liwat? Najib tuduh dia balun Chinadoll tu? Semua ni kerja yg di rangcang Najib? Korang ingat PM kita ni takder kerja lain ke? Cakap2 macam ni dengan fanatik2 PAS boleh la dia temberang. Aku pulak nak cakap kat Anwar RAKYAT BUKAN BODOH MACAM FANATIK PAS DAN PKR! Paham tak Anwar?

DAP dan budak2 mereka semua percaya kamu (Anwar Ibrahim Al Juburi) memang buat kerja2 tu, tapi derang sokong kamu sebab kamu ialah TIKET mereka untuk menjajah negara. Tu pasal kita boleh lihat sapa yg beria2 back up kamu, tak lain tak bukan orang2 Melayu dalam PAS dan PKR.

Anwar oh Anwar, cita2 kamu nak jadi PM takkan tercapai, INSYAALLAH. Kamu ingat orang2 MELAYU di negara ni giler ke nak kasik negara ni kat kamu? Kamu kelentong budak PAS je la. Itu pun tah berapa orang la yg yakin kamu tu tak salah.

Wahai orang2 muda negara, yg mana baru pertama kali nak mengundi ni, fikir2 la elok2 sebelum kamu telan kata2 Anwar Ibrahim ni. Ingat masa depan, anak cucu kamu nanti. Di mana mereka jika kita beri pimpinan negara kat orang macam Anwar Ibrahim ni.

Dah berapa byk rakan2 karib dia tinggalkan dia, apa yg korang tau? Dia bercakap pasal masalah negara, tapi dia sendiri bermasalah. Bolehkah kita harap kepada orang yg bermasalah untuk membetul kan masalah orang lain? Ceramah Anwar ni macam pegi tengok RAJA LAWAK, untuk suka2 dan nak gelak2 boleh la ....

Kah kah kah
Kah kah kah
Kah kah kah

Yang Ikhlas,