Berita Harian: Mutakhir

Friday, February 17, 2012

FITNAH SATU DOSA BESAR: Harakah Membantu Menyebar FITNAH! Apa Hukumnya?

Dalam Harakah ni penuh dengan fitnah2. Cerita2, tuduhan2 tanpa sebarang bukti di kemukakan. Sebaga contoh saya membaca Harakah menyiarkan penulisan sebuah blog pembangkang yang mengatakan isteri TPM membeli 18 pasang kasut di KLCC. Tapi tiada sebarang bukti di kemukakan. Bukankah itu sekadar cerita, sekadar sembang kosong dan lebih tepat lagi FITNAH?

Memang itu bukan penulisan dari pengarang Harakah, tetapi apabila Harakah menyiarkan berita2 atau lebih tepat lagi CERITA2 sebegini, Harakah secara langsung bekerjasama dan membantu menyebarkan FITNAH! Kalau blog mamat tu ada 1000 orang baca, Harakah mungkin menyumbangkan lebih lagi mungkin 10000 pembaca. Jadi nasihat aku, sebagai sebuah akhbar, siarkanlah berita2 yang sahih sahaja, jangan siar cerita2 dongeng. Semua orang boleh tulis macam2, saya juga boleh buat cerita kata nampak anak Haji Hadi beli 30 pasang kasut berjenama untuk kegunaan dia sendiri. Amacam percaya bulat2 ke?

Ini jelas menunjukkan Harakah TIADA INTEGRITI dan bersikap berat sebelah, sebarang penulisan yang memburukkan kerajaan BN pasti di siarkan tanpa usul periksa. Apa kelas lu HARAKAH? Buat bungkus buah pelam je la Harakah nih!