Berita Harian: Mutakhir

Sunday, February 19, 2012

PONDAN TUA: Kelantan Miskin Sebab Kerajaan Pusat - Dr Abu Hassan Hasbullah

Aku kesian sebenarnya bila mendengar dan membaca komen2 bijak pandai Prof Pondan Tua nih. Sejak kene tendang dari semua stesyen TV di Malaysia, Dr Abu Hassan Hasbullah @ Pondan Tua ni seolah2 meroyan giler glemer dan terus melompat ke sebelah pembangkang dan begitu aktif menghentam kerajaan BN.

Aku bukan pertikaikan dia ni pro pihak mana, kalau dia nak sokong sapa pun itu masalah dia la, ada aku kesah? Tapi bila dia kelurkan statement2 bodoh camtu, aku hairan macammana si PONDAN TUA ini boleh jadi prof. Kelantan kita tahu memang mundur dan miskin, kenapa? Sebab parti yang memerintah tak pandai @ BODOH. MB nya yang dah tua dan masih mahukan kuasa dunia ni dah tak berjaya memerintah Kelantan setelah lebih 20 tahun menjadi MB.

Pelabaur2 takut nak masuk Kelantan sebab bila pelabur nak jumpa MB nya bincang pasal pelaburan beratus2 juta, MB nya ada kat rumah sedang siram pokok dengan baju singlet lapok nya. Bila Palabur dari luar negara nak melabur di Kelantan, mereka jadi takut sebab parti yg memerintah Kelantan (PAS) sedang sebuk berkempen untuk membebaskan seorang PELIWAT! Mereka lagi takut bila melihat PAS sedang sebuk nak membuat huru hara di negara kita dengan memberontak di jalanan. Macam mana mereka nak labur berbillion2 RM di Kelantan jika pemerintahnya bersikap camtu?

Tolong jangan salahkan Kerajaan BN la PONDAN TUA, kenapa Pulau Pinang, Selangor dan Kedah tak miskin macam Kelantan? Negeri2 tersebut juga di perintah oleh Pakatan Rakyat. BODOH nyer Prof. Akai letak kat JUBOR, bila kau kentot terpelanting le otak kau tu. Patut la PONDAN TUA ni cukup sukakan Pakatan Rakyat, sebab boss Pakatan Rakyat sama citarasa dengan dia ... hahahaha MOKTAR MOKTAR! hahahahaha