Berita Harian: Mutakhir

Monday, April 23, 2012

KES MAK BAPAK TAK AJAR: Provokasi Dan Penghinaan Terhadap Kakitangan DBKL


Lihat lah betapa kurang ajar nya budak2 ini terhadap para pekerja DBKL. Lihat dan dengar juga jeritan2 maki hamun mereka terhadap penjawat2 awam ini. Adakah kerajaan kita begitu lemah sehingga budak2 yg mungkin ANAK HARAM ini di biarkan bersikap begitu? Bukankah satu kesalahan menghalang penjawat awam? Sedangkan ada kes yg di bawa ke mahkamah hanya kerana org awam tersebut menjelirkan lidah kepada polis peronda, dan org itu di denda RM50.

Inilah provokasi2 mereka, bila pihak berkuasa bertindak, cakap pulak mereka di zalimi. KEPALA BAPAK KORANG! Samseng? Samseng taik minyak! Kene jentik sekit menjerit MACAM PONDON! Mereka2 ini kalau pihak berkuasa membiarkan KE KURANG AJARAN nya, jawab nya mereka akan naik kepala. Kalau derang DBKL benarkan dirikan khemah, nanti jgn terkejut bila banyak khemah di naikkan oleh pendatang2 asing, golongan2 merempat, peminta2 sedekah dll. Tapi kalau perbuatan mereka itu salah, tangkap je la. Apa yg korang takut? Negara kita ada undang2. Tak kira budak U ke, mahasiswa ke mahasewel ke, mahabodoh ke. kita semua di bawah undang2. Kalau aku jadi KDN, takkan ada satu khemah pun naik.

Ikut undang2 semua selamat. Agama juga melarang kita melanggar undang2 selagi undang2 itu tidak menyalahi hukum syarak. Kalau kerajaan PAKSA kita main judi, itu boleh kita tentang. Alamak! lemah lemah lemah! Sampai kene maki hamun dgn budak2 .... adoi! lemah lemah lemah!