Berita Harian: Mutakhir

Friday, May 11, 2012

AMBIGA LAKNATTULLAH: Demo Depan Rumah Ambiga! Yuk!



Sekumpulan peniaga kecil dikenali sebagai Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (IKHLAS) telah membuka gerai menjual burger di hadapan rumah AMBIGA, kumpulan peniaga itu mahu menuntut gantirugi yang didakwa dialami mereka sewaktu himpunan BERSIH 28 April lalu. Dengan muka senyum BODOH nya Ambiga membuat kenyataan peniaga2 itu boleh membawa tuntutan mereka ke Mahkamah, jika mahkamah jatuh hukum suruh ganti, dia akan bayar gantirugi peniaga2 tersebut.

Bongkak celaka AMBIGA LAKNATTULLAH nih! Aku sarankan Pemuda UMNO ke PERKASA ke atau mana2 NGO ke bergilir2 hari2 buat DEMO depan rumah AMBIGA ni bagi menyahut kata2 nya sendiri iaitu DEMO IALAH HAK RAKYAT. Makahai keling ni dah la menjadi barua Anwar Ibrahim belagak nya bagaikan dia above the law! Memang dasar B.A.B.I.

Anywayz aku ucapkan tahniah kepada IKHLAS kerana tindakan unik mereka ini. Sangat2 baik dan kalau boleh bykkan lagi gerai2 tuh. Kasik ajar KELING CELAKA AMBIGA tu. Macam mana mudahnya dia membuat kacau tanpa ada tindakan dari mana2 pihak. 

Kadang2 aku terfikir, mana pegi undang2 negara kita ni? Adakah undang2 negara kita TIDAK TERPAKAI kepada pihak2 pembangkang @ Pakatan Rakyat ni? Kalau kita boleh bertindak dekat peniaga2 kecil yg tiadak berlesen di tepi2 jalan hanya kerana mereka nak carik sesuap nasik (rezeki halal), macam mana pulak kita boleh berdiam bila orang seperti AMBIGA ini menganjurkan rusuhan besar-besaran?!?!?!?!? Aku tak paham ler!