Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, May 23, 2012

Hang SAMSENG Lawan Hang SASAU!



WAWANCARA Sasterawan Negara Datuk A Samad Said mengecam tindakan sekumpulan pengacau yang membuat serangan di majlis minum petang di Melaka yang sepatutnya melibatkan Pengerusi Bersama BERSIH Datuk S Ambiga Sabtu lalu.
Sambil menyifatkan kumpulan itu sebagai "samsengan", A Samad mengaku malu dengan tindakan mereka kerana ia "bukan cara untuk mewaraskan demokrasi".
"Ketika Ambiga hendak ke Merlimau, lagi dahsyat. Saya dengar lebih kurang 200 samseng di Merlimau sudah menunggu. Ambiga dijemput oleh PAS untuk menghuraikan perjuangan bersih. Itu landas demokrasi.
"Belum pun beliau tiba, teman-teman di sana minta supaya (beliau) jangan datang, sebab samseng sudah ada di negeri Hang Tuah.
"Sudah ada 'Hang Samseng'. Cuba fikirkan, di negari Hang Tuah, ada Hang Samseng," katanya.
- Penulisan Sampah Malaysiakini

Wahai SASAUan negara, kalau lah derang tu HANG SAMSENG, kau tu HANG SASAU. Dah kamu buat kerja2 bodoh dan merosakkan negara aku tak hairan la kalau timbul HANG SAMSENG atau HANG JEBAT atau HANG HERO atau apa2 hang sekalipun sebab mereka semua ujud sebab orang macam ko ada di negara kita!

Kau sanggup JILAT JUBOR AMBIGA dan jadi BARUA ANWAR IBRAHIM. Kau sanggup nak gadai keamanan negara, apa kelas kau nak cakap hal2 samseng nih? Mereka semua itu sebenar nya dah mula bangkit, dan kau jangan terkejut wahai HANG SASAU, mereka2 itu akan ujud bukan sahaja di MELAKA tapi di seluruh negara! Pengkhianat negara mcm kau perlu di ajar dan mereka lah guru2 nya yg akan mengajar org SASAU macam kau!