Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, May 29, 2012

JAIS serbu pejabat penerbit buku Irshad Manji



Jabatan Agama Islam Selangor hari ini menyerbu pejabat syarikat ZI Publications yang menerbitkan buku Allah, Kebebasan dan Cinta oleh penulis kontroversi Irshad Manji.
Pengarah syarikat terebut, Ezra Zaid dalam tulisan di Twitter berkata pasukan 20 orang penguatkuasa itu turut merampas naskhah buku dalam serbuan di Merchant Square, Petaling Jaya. Malaysiakini.CON
Tahniah kepada JAIS yang tegas mengambil tindakan. Tetapi perkara ini sepatutnya di sekat dari awal. KDN atau sesiapa yang berkaitan perlu MENGHARAMKAN semua penulisan atau apa sahaja berkaitan IRSHAD MANJI ini. Ini hak kita sebagai sebuah negara berdaulat. Jangan kisah segulung rakyat yg konon nya mahukan kebebasan dan lain2 tuh. Adakah kita nak mengadah setiap kali terhantuk atau kita tak nak terhantuk lagi?

Kan byk kerja, dah kena serbu sana-sini, kalau dari awal di haramkan tak perlu la nak serbu sana-sini. Kalau di haramkan dia jejak kaki ke Malaysia lagi bagus! Manusia2 macam ini tak layak jejak kaki di negara kita! 

Btw aku rasa NIZAR pun tak boleh jejak kaki kat sini sebab dia kimak haram jadah begitu KURANG AJAR mempertikaikan secara begitu haram jadah terhadap tindakan SULTAN JOHOR membeli nombor kenderaan WWW1. NIZAR memang patut di haram jadahkan sebab mungkin dia tak di ajar untuk menghormati RAJA kita. ni semua kimak PAS la nih, bodoh tak habis2!