Berita Harian: Mutakhir

Friday, May 4, 2012

Jangan Jadi Kerajaan Yg Lemah Lembut, Nanti Kepala Kene Pijak!

Aku sedih jugak tgk gelagat Kerajaan BN sekarang ni. Demi nak meraih undi sanggup melayan perkara2 yg tak patut di layan. Kerajaan terlalu memberi muka dengan pengkhianat2 bangsa ini. Sehinggakan aku rasa orang2 Melayu telah di pinggirkan. Lihat sahaja KLINIK 1Malaysia, boleh kata kebanyakan nya di letakkan di kawasan majoriti orang2 CINA. Begitu juga dgn KEDAI 1Malaysia, sama jugak.

Kenapa kita jadi begini lembut? kita sendiri tahu pendirian kaum2 CINA khas nya. Adakah Najib ingat dia boleh membeli hati org2 CINA dengan membina Klinik 1Malaysia di kawasan mereka? Duit RM500 BRIM pun sama, adakah Najib ingat orang2 CINA akan menghargai nya? JANGAN HARAP LA!

Aku bukan anti CINA, aku ckp byk kali, aku ramai kawan cina, tapi ada had dan ada tempatnya kita nak layan mereka. Secara jujur aku kata, TUN DR M amat bijak dan tegas menghadapi cabaran. Tetapi silap nya TUN DR M ialah memberi mandat pimpinan kepada Pak Lah. Pak Lah la merupakan punca undang2 negara, orang2 Melayu dan Agama Islam di kotak katek kan oleh bangsa lain.

Tapi nasik dah jadi bubur, Najib pula mengganti Pak Lah. Memang Najib cuba membawa kelainan, cuba untuk bersikap lebih terbuka. Tetapi ada langkah2 Najib pada aku memburukkan lagi keadaan. ISA misalnya, pemansuhan ISA merupakan satu tindakan yang amat tidak wajar. Jika di zaman Tun M, Ambiga, Anwar, Lim Guan Eng pasti tak berani seperti sekarang. Negara2 maju pun ada akta ISA mereka sendiri, kenapa kita perlu mansuhkan nya? Berapa byk org yg di tangkap oleh kerajaan US atau BRITAIN tanpa sebarang perbicaraan. Tapi sayang, kerajaan kita terlalu lembut bila berhadapan dengan tekanan pelampau2 dan pengkhianat2 bangsa.

Lihat ketua polis negara sekarang, belum apa lagi dia dah minta maaf. Adoi! hancur! hancur! Anak buah dia kene maki hamun! kene belasah! kene ludah! di katakan ANJING, BABI ... tetapi masih jugak nak tunjuk baik. Alahai! Sejak Tun Mahathir turun dari jawatan PM, aku dapat rasakan negara kita telah menjadi sedikit kucar kacir. Kadang2 bende2 yg melampau dan terang2 menjejaskan keselamatan negara pun di biarkan begitu sahaja. Lihat sahaja di media2 Pakatan Rakyat, lihat bagaimana mereka memperomosikan BERSIH3.0 tanpa rasa bersalah, sedangkan perhimpunan tersebut merupakan sebuah perhimpunan haram.

Tu yg aku cakap, aku rasa kalau nak kasik bebas, penjual2 dadah, bapak2 ayam boleh la iklan kan dadah2 mereka, pelacur2 mereka di Malaysiakini, sebab kerajaan kita sgt2 memahami hak rakyat. Kerajaan BN perlu tegas, tegas bukan bermakna menindas rakyat, tetapi bila org buat sesuatu yg jelas melanggar undang2 negara, kita perlu ambil tindakan! Tak kira siapa! Walaupun org BN! Ini yg rakyat mahu. Rasuah, ini bukan hal kecil, jadi Najib perlu membersihkan kerajaan nya lebih2 lagi menteri2 nya.

Pada aku kerajaan BN tak perlu di tukar, hanya perlu di perbaiki. Yg mana buruk kita betulkan, yg mana baik, kita cuba sempurnakan. Tetapi jangan sesekali menukar BN kepada PR, jawabnya HANCUR! Najib perlu tegas! Polis jgn buru budak2 merusuh BERSIH3.0 tu je, AMBIGA, ANWAR, SAMAD SAID, AZMIN, HADI, N.AJIS, LIM GUAN ENG, dan lain2 pemimpin PR yg dengan terbuka menyeru rakyat menyertai BERSIH tu perlu di pertanggungjawabkan!

Cuba baca apa yg di ucapkan oleh ahli jawatankuasa pemandu BERSIH 3.0 dan aktivis sosial Hishamuddin Rais "Kita sudah ada BERSIH satu, dua dan tiga. Kamu sudah graduasi. Sudah boleh buat sendiri (perhimpunan). Kamu sudah dapat ijazah protes jalanan, sudah boleh buat sendiri," katanya sambil diiringi dengan tepukan dan gelak ketawa hadirin yang hadir. - Malaysiakini

Orang2 seperti ini tidak takut lagi mengajak rakyat untuk merusuh. Tidak ada kah dalam mana2 undang2 untuk mengambil tindakan terhadap org macam ini? Atau kerajaan yg sgt lembik dalam menguruskan orang2 kurang ajar seperti ini? Aku betul2 rindukan zaman Tun M, pada masa itu negara kita lebih aman damai. BTW, korang tak pernah terfikir ke, kenapa bila ANWAR IBRAHIM ada di dalam kerajaan, dia tidak mengambil tindakan untuk membersihkan kerajaan kita yg konon nya begitu kotor? Kenapa setelah di buang dari kerajaan sebab DI SUKA MAIN JUBOR, baru nak bising2 pasal rasuah la itu la ini la?