Berita Harian: Mutakhir

Monday, April 15, 2013

Komuniti Sikh Terima Manfaat 1Malaysia Sebanyak RM 3.8 Juta


PETALING JAYA 14 April - Kaum Sikh turut tidak ketinggalan dalam pembangunan modal insan serta kesejahteraan apabila kerajaan bersetuju untuk memberi peruntukan sebanyak RM 3.84 juta untuk disalurkan kepada 10 Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) kominuti tersebut.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata  kaum minoroti seperti Sikh tidak terkecuali untuk mendapat manfaat dalam pembentukan 1Malaysia ekoran Barisan Nasional tidak menggunakan sikap 'eksklusif' dalam dasar 1Malaysia


"Bagi meneruskan sokongan kerajaan terhadap pengajaran dan pembelajaran bahasa Sikh, kerajaan meluluskan RM500 ribu tahun ini kepada Khalsa Diwan Malaysia sebagai peruntukan tambahan daripada Kementerian Pelajaran."

BACA LAGI DARI SUMBER

p/s: Ayoyo ... ini macam ada baik. nanti undi time jangan lupa pangkah itu BN ok ... lagi takmo undi kalu, itu peruntukan semua kasik angkat balik. Lu worang mintak sama itu Anwar, tapi jaga2 aaaaa ... mau jumpa itu Anwar punya time lu worang musti pakai itu spender besi kasi kunci baik2 ... wokey!