Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, May 15, 2013

BINGUNG: Kenapa Anwar Ibrahim Masih Tidak Di Tangkap? Negara Kita Tiada Undang2 Ke?


Saya mulakan coretan kali ini dengan pertanyaan ... ADAKAH NEGARA KITA MASIH ADA UNDANG-UNDANG atau sekarang kita boleh buat apa sahaja kita mahu di negara kita ini?

Saya hairan kenapa kerajaan berdiam diri dengan perangai KURANG AJAR Anwar Ibrahim ini? Adakah ANWAR IBRAHIM ABOVE THE LAW? Adakah Anwar Ibrahim sangat hebat dan ganas sehingga dia boleh memperbodoh kan pihak berkuasa? Adakah undang-undang negara kita terkecuali buat Anwar Ibrahim?

Mamat cilako ni terang2 telah menghasut rakyat untuk memberontak! Terang2 menimbulkan suasana tegang di negara kita. Dia terang2 mencabul hak asasi orang lain yg tak berminat dengan impian di tu. Adakah kerajaan takut sebab setiap kali perhimpunan HARAM JADAH dia ni puluhan ribu org hadir?

Adakah puluhan ribu ini jumlah keseluruhan rakyat negara kita? Takkan NAJIB atau pihak kerajaan tak tau jgn hadir di perhimpunan haram jadah dia ni kebanyakan nya di impot dan di bayar? Takkan dengan perisik2 PDRM dan sebagai nya tu tak tau perkara ini? Hairan kenapa masih takut? Rakyat Malaysia hampir 28 juta orang. Yg hadir di pehimpunan haram jadah dia berapa? 100k? Kalau 100k pun bermakna tak sampai pun 1% dari jumlah rakyat Malaysia yg rata2 dan aku percaya 99% dari nya mahukan keamanan dan tak suka keganasan!

Tolong lah jgn bersikap macam PONDAN! Wahai pihak bertanggungjawab! Bukti kan lah kedaulatan negara kita ini! Jangan la biarkan diri kita di PERBODOHKAN secara terang2 begini! Malu! Dunia memerhatikan KELEMAHAN kita dalam menegakkan undang-undang! Setiap kali ANWAR IBRAHIM berhimpun, dia akan ajak pemberita2 luar negara untuk memburukkan imej negara. Tidak kah anda malu?

Kita ada undang2. Dan undang2 tak memilih siapa. Yang salah perlu di ambil tindakan! Tolong lah! JANTAN kan sikit tindakan anda! Jangan jadi PONDAN! ANWAR IBRAHIM PERLU DI TANGKAP!