Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, April 21, 2009

GO Barisan Nasional GO!!


Tahniah Kerajaan Barisan Nasional! Teruskan perjuangan demi Agama, Bangsa dan Negara! InsyaALLAH rakyat akan dapat menilai kebaikan yang kita lakukan untuk mereka.

TV Jakim sasar penonton bukan Islam

KUALA LUMPUR 20 April - Stesen televisyen berorientasikan dakwah dan ajaran Islam yang akan diperkenalkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) turut menyasarkan penonton kalangan bukan Islam.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Mejar Jeneral (B) Datuk Jamil Khir Baharom (gambar) berkata, untuk tujuan itu, stesen yang pada masa ini dikenali sebagai TV Jakim akan menampilkan rancangan hiburan, dokumentari dan ceramah agama yang berkualiti sebagai alternatif kepada saluran sedia ada.

Katanya, stesen berkenaan akan dilancarkan pada masa terdekat sejurus keperluan teknikal dipenuhi dan permit penyiaran diperoleh.

"Kita jangka stesen baru itu akan dikendalikan sepenuhnya oleh Jakim dan pada masa ini, proses penubuhannya sedang diuruskan oleh beberapa jawatankuasa teknikal.

( Baca Lagi )

100 juta saham percuma

JOHOR BAHRU 20 April – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan peruntukan percuma 100 juta unit Amanah Saham Wawasan (ASW 2020) kepada penduduk miskin bandar dan miskin tegar di negara ini.

Peruntukan yang dibuat melalui Permodalan Nasional Berhad (PNB) itu selari dengan langkah yang dinyatakan dalam Kajian Separuh Penggal Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9).


Terima Kasih,