Berita Harian: Mutakhir

Thursday, February 12, 2009

Mana Kereta Saya ???


"Mana kereta saya?" tanya kakak tu kat tokei sebuah restoran yang sedang bakar ikan. hmm "Tadi ada org tarik" kata tokei tu kat kakak tadi. Sian. Masa aku sampai pejabat pagi semalam, aku dah tengok mamat2 tarik kete tu duduk lepak punyer le lama kat tepi kete yang nak kene tarik tu. Aku dah syak dah ni mesti kes nak tarik kete. Dalam setengah jam lepas tu, sampai le kete  kren. Derang tarik pakai kren tu je, agaknya tak tau kakak tu keje mana. Aku pun tak tau lak kete tu kakak tu punyer, dia keje kat opis deat opis aku gak, kalau tau aku dah pergi panggil kakak tu.

Apa nak buat kan, satu je pengajaran nya ... JANGAN LARI DARI BAYAR HUTANG ! hutang lah perkara yang banyak menimbulkan masaalah kat kita. Kita nak idup selesa, duit takder... so jawapan nya HUTANG! tapi bila dah hutang tu, pandai2 la bayar nanti jadi lah camni, kete kene tarik. Nasib budak2 tu tarik masa kakak tu tgh kerja, kalau masa tgh shoping bawak anak2 camne? lagi teruk kan. Nak salahkan budak2 tarik kete tu pun tak leh, itu kerja derang, lagipun derang pun ikut arahan boss derang kan. So itu le nak kasik ingat kkat diri aku dan semua ... JGN LARI DARI BAYAR HUTANG !!!