Berita Harian: Mutakhir

Friday, March 20, 2009

Aku Tabik Ngan Orang Kuala Lumpur


Aku betul2 respect kat korang yang duk Kuala Lumpur (KL). Aku memang kalah la, semalam aku pegi KL nak jumpa abang ipar aku, dia mintak aku tunggu kat mana2 di bandar. Aku pun redah je la ikut papantanda. Masuk sana "jam", masuk sini "jam" sakit palaaaaaaaaaaaaaaa!! Last2 timbul kat PUDURAYA. Tunggu lak dia dtg jemput. Tungggguuuuuuuuu, bila dia sampai, dia ajak pi makan, ahhh bermula lagi kisah "jam"! JAM JAM JAM JAM JAM JAM!!! arghhhhhhh!! tensionnn!! Pusing sini "jam" sana "jam" pendek dan panjang kata, KL ni penuh ngan JAMMMMMMM!!! Last-last dia bawa kami makan kat Kampung Baru. So ... makan ler. Bukan kisah makan tu sgt, tujuan sebenar nak jumpa dia dan anak baru lahir dia tuh.


So makan makan makan, lepas makan bermulalah kembali adengan "jam" semasa nak balik. Dia bawak tunjuk jalan balik ke highway utara selatan, dah betul tu, kami ikut la papantanda arah ke lebuhraya. Ikut ikut ikut, sampai satu simpang tuh, mak datuk! kompius aku dengan papantanda dia, jadi TERSILAP MASUK SIMPANG!!!! adoyaiiii!!! jam lagiiiii !! Nasib baik ada jalan untuk U-Turn. So aku cepat2 u-turn, dapat la balik masuk jalan yang betul. At last, sampai la ke Lebuhraya Utara Selatan. Kami habiskan masa hampir 3 jam + dalam kereta! sampai ada yang muntah2!!


Memang dari dulu aku tak suka masuk KL. Aku kat Ipoh nih, best! Jamed-FREE!! Kalau ada pun, tak le teruk! Aku tak dapat bayangkan aku duduk KL! Mungkin TIDAK! Aku benci drive dalam KL! Camne korang leh hari-hari menghadapi suma tu ha? ishhhh! AKU MEMANG TABIK HORMAT KAT ORANG KL!