Berita Harian: Mutakhir

Saturday, May 9, 2009

Pembangkang Tak Reti Berterima Kasih


Sebagaimana tajuk topik ini, sememangnya pembangkang (Pakatan Rakyat) TAK RETI BERTERIMA KASIH. Berbuat baik kepada mereka tak ubah seperti kata pepatah "Melepaskan Anjing Tersepit" 13 Tahan ISA di bebaskan, adakah anda semua fikir mereka akan berkata "TERIMA KASIH KERAJAAN BN, ANDA SEBUAH KERAJAAN YANG ADIL" tak mungkin! Mereka akan terus dgn sikap penuh syak wasangka mereka. Mereka pasti akan berkata kerajaan ada muslihat dengan berbuat begitu. Jadi jangan lah harap nak baca komen pemimpin mereka yang menghargai tindakan kerajaan tu.

Pakatan Rakyat juga menganggap mereka di atas undang-undang (Above The Law) Semua apa yang kerajaan buat, pasti nya mereka kata tidak mengikut undang2. Raja Karpal semalam berkata perintah mahkamah yang diperoleh polis untuk melarang sesiapa menghampiri 500 meter dari Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) semasa sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak berlangsung semalam adalah tidak sah. Raja Karpal je la yang sah, Raja Karpal kata "CELAKA" dalam parlimen, SAH! Ini seorang BENGGALI yang sepatutnya di tahan di bawah ISA. Beliau telah begitu banyak menimbulkan ketegangan antara kaum di Malaysia. Beliau juga dengan begitu kurang ajar mencabar Kedaulatan Sultan Perak. BENGGALI ini amat bijak dan menggunakan status OKU nya untuk menagih simpati orang ramai.

Anda semua lihat sahaja ISNIN, 11hb Mei 2009 nanti. Bila Mahkamah membuat keputusan berkenaan siapa yang sebenar nya berhak keatas jawatan Menteri Besar Perak, Zambry atau Nizar. Mark my word, jika mahkamah nanti berpihak kepada Dr Zambry, Pakatan Rakyat akan kata mahkamah di pengaruhi oleh kerajaan, tetapi jika mahkamah berpihak kepada Nizar, maka Pakatan Rakyat akan berkata mahkamah amat adil dan bijak membuat keputusan. Sikap ini dah jadi darah daging PR. Mereka akan sanjung sesiapa yang berpihak kepada mereka, tetapi jika orang yang tidak mengikut mereka, buat lah 9,999 kebaikan pun, pastinya mereka tidak menghargainya dan mereka hanya akan nampak 1 keburukan orang itu.

Jadi untuk kerajaan, aku saran kan agar janganlah melayan kerenah mereka ini. Mereka bukan seperti pembangkang di negara2 maju, mereka ini pembangkang kelas ke18. Lihat sahaja lah akhbar2 mereka, blog2 upahan mereka, tolong email saya mana berita yang mereka tulis tentang kebaikan kerajaan BN. Saya sendiri tak pernah nampak. Tak taulah aku ujud ke manusia jenis pembangkang PR ini yang tahu menghargai kebaikan kerajaan BN.

Anyway, aku doakan agar mahkamah nanti akan memberi kan keputusan yang adil. Dan aku harap kepada sesiapa pun keputusan tersebut berpihak, tolonglah hormati keputusan yang di buat nanti demi kami rakyat jati Perak. Semoga Negeri Perak akan bersinar bak emas, bukan berkarat bak besi.

Yang Ikhlas,