Berita Harian: Mutakhir

Thursday, July 23, 2009

Layan Lagi Kerenah Pakatan Rakyat!

Kabinet Putuskan Satu Inkues Dijalankan Siasat Punca Kematian Teoh

PUTRAJAYA, 22 Julai (Bernama) -- Kabinet hari ini memutuskan satu inkues yang diketuai oleh seorang majistret akan dijalankan minggu depan bagi menentukan punca kematian Setiausaha Politik kepada seorang Exco Selangor, Teoh Beng Hock minggu lalu.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata keputusan itu dibuat kerana Kabinet mahu penyiasatan kematian Teoh dilakukan dengan menyeluruh bagi mencari punca kejadian tersebut.


Komen M-2Day:

Hmmm PM sekali lagi melayan kerenah Pakatan Rakyat nih. Tapi takpe la, niat kerajaan baik agar rakyat akan dapat lihat siapa yang salah siapa yang benar. Tapi satu je, kamu orang fikir Pakatan Rakyat akan terima ke keputusan hasil siasatan badan2 atau suruhanjaya ini? Mereka akan seperti biasa la nanti, kalau keputusan memihak kepada mereka, waaaaaaaaaaa! bersorak macam org giler babi, TAPI kalau keputusan menunjukkan org mereka yang salah, waaaaaaaaaa! jugak, memekak melolong macam anjing pulak kata keputusan di pengaruhi pihak atasan kerajaan.

Jadi apa makna suruhanjaya ini di tubuhkan? Tidak cukupkah siasatan pihak Polis Di Raja Malaysia? Aku lihat kadangkala menubuhkan suruhanjaya seperti ini akan merendahkan kredibiliti dan kepercayaan rakyat terhadap pasukan polis kita. Pihak kerajaan juga perlu mempertabatkan pasukan polis negara agar tidak begini mudah di pertikaikan kredibiliti nya. Belum pun selesai pihak polis menyiasat, mereka (Pakatan Rakyat) dah "menjatuhkan hukuman" Nampaknya PR dah begitu takut, macam org kentut dalam lif, dia yang akan bising2 dulu bau busuk! Paham kan??

Yang Ikhlas,