Berita Harian: Mutakhir

Thursday, August 20, 2009

Nik Aziz Pemegang Kunci Pintu Syurga


Siapa tak kenal TUAN GURU NIK AZIZ! Manusia yang begitu hebat mentafsir surah2 dan AL Quran. Seorang manusia yang di anggap maksum oleh pengikut-pengikut setia beliau. Ini satu manusia yang "bebas" dari dosa. Ini manusia yang boleh bercakap apa sahaja dan tiada salah dlm percakapannya. Ini lah manusia yang menentukan dosa, pahala, syurga dan neraka kita semua. Sedangkan NABI utusan ALLAH tidak sebegini sombong dan angkuh! Ini pula TUAN GURU NIK AZIZ! Aku heran sungguh, bagaimana org tua ni begitu di sanjung macam org kristian menyanjung pope mereka. Pengikut2 fanatik TUAN GURU begitu taksub, sehingga berani menolak hadith dan menerima kata-kata TUAN GURU mereka bulat2.

Terbaru sebuk orang memperkatakan tentang satu lagi isu terbaru bawaan TUAN GURU, iaitu ORANG UMNO TIDAK AKAN MASUK SYURGA. Hebat sungguh TUAN GURU sekor ni. Dia lak boleh tentukan sapa leh masuk syurga. Wow! hebat! dan si bodoh2 pengikut fanatik nyer begitu seronok mendengar "fatwa" terbaru dari mulut TUAN GURU mereka ini. Dulu TUAN GURU mengeluarkan "fatwa" barang siapa undi PAS akan masuk syurga, sekarang org UMNO masuk neraka. Apa punyer TUAN GURU nih? Aku tak tau lak rupanyer TUAN GURU NIK AZIZ di tugaskan untuk menjaga kunci pintu syurga dan neraka.

Bertaubatlah wahai TUAN GURU dan pera pengikut fanatik dan blogger2 fanatik PAS, bertaubatlah. Kita semua makhluk ALLAH. Apa yang membuatkan "ORANG PAS" lebih mulia di sisi ALLAH dari kami "ORANG UMNO" ? Melambak orang PAS yang TAIK JUDI! TAIK NOMBOR EKOR! MENIPU! LARI DARI BAYAR HUTANG! MENGAMALKAN RASUAH! Orang2 seperti ini tak ujud dalam PAS? Jangan nak buat cerita katun la. Lihat sahaja sekeliling kamu semua. Aku duduk dalam kelompok kecil ni pun kenal beberapa "orang PAS" yang jauh menyimpang dari ajaran ISLAM. Jangan hanya sedap bercakap. Untung nasib ORANG PAS juga belum tentu. Memaki orang, mencarut, memfitnah aakah ini semua akan terlepas dari hitungan ALLAH semata2 kerana kamu ORANG PAS?

Fikir guna otak dan akal yang ALLAH beri, jgn guna KEPALA LUTUT kamu semua wahai ORANG PAS!

Yang Ikhlas,