Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, August 19, 2009

"Tak Melayu Hilang Di Dunia"


"Tak Melayu Hilang Di Dunia" ini kata-kata Hang Tuah. Memang betul dan aku yakin Melayu TAKKAN hilang di dunia, tapi melihat perkembangan dan situasi "melayu" sekarang, dan jika tidak di tangani bersama, maka Melayu akan hanya tinggal nama dan akan MEREMPAT di tanah airnya sendiri. Kita di api2 kan oleh bangsa lain. Mereka mencurah api kebencian sesama kita orang-orang Melayu. Tapi kita tak nampak semua tu. Apa yang sebahagian kita nampak ialah pangkat, nama dan jawatan2 tinggi dalam kerajaan. Kita sanggup "MEMBUNUH" bangsa semata-mata untuk membalas dendam dan mendapatkan apa yang di idamkan. Bangsa-bangsa lain bersorak "GUMBIRA" dengan KEBODOHAN kita umat Melayu. Mereka melaga-laga kan kita, mereka tidak lagi takut dan hormat pada umat Melayu dan mahu pun Raja-Raja Melayu. Mereka telah berani mempersoalkan dan menghina umat2 Melayu dan Raja-Raja Melayu. Bukan sahaja Melayu malah agama kita ISLAM juga tidak mereka hormati.

Sebagai contoh, apa tindakan yang di ambil terhadap budak cina yang menghina lagu Negara Ku tak lama dulu? Budak Cina yang samakan azan Subuh dengan kokokan ayam! Budak Cina yang melagukan kepada dunia bahawa Umat Melayu tak boleh hidup tanpa orang Cina di Malaysia ini! Memang benar kata Tun Mahathir, Melayu mudah lupa. Melayu sekarang telah lupa untuk memperjuangkan nasib bangsa nya sendiri. Melayu sekarang telah lupa harga diri dan membiarkan diri mereka DI KUDA oleh bangsa lain. Melayu sekarang telah lupa untuk bersatu demi masa depan anak cucu mereka. Melayu sekarang telah lupa adat dan warisan bangsa kita. Kita lebih memperjuangan kuasa dari maruah bangsa kita sendiri. DAYUS! ini sahaja gambaran terhadap mereka2 yang kununnya berbangsa MELAYU tapi masih menyapu buntut bangsa lain semata-mata nakkan kuasa dunia!

Wahai umat Melayu sekelian, ingat lah! Jika kita tidak bersatu padu dari sekarang, maka percayalah Melayu akan tinggal nama dan kembali merempat di tanahair kita sendiri. Hapuskan pengkhianat bangsa! Perjuangkanlah nasib dan martabatkanlah umat Melayu! Tak Melayu Hilang Di Dunia!

Yang Ikhlas,