Berita Harian: Mutakhir

Monday, May 17, 2010

DAP Menang di Sibu, Ketuanan CINA atau Ketuanan Melayu?

Kemenangan DAP di Sibu jelas menunjukkan pendirian sebenar orang2 CINA. Tak perlu nak salahkan sapa2, calon bebas ke, ketua menteri ke atau apa je la, yang pasti ialah BN tidak dapat menarik sokongan ORANG CINA.

Masihkah MELAYU tak nampak apa yang tersirat dengan kemenangan DAP nih? Bila lagi Melayu nak bersatu dan mengembalikan kuasa di tanahair sendiri? Adakah kita sanggup membiarkan negara kita tergadai hanya kerana dendam? UMNO juga harus berhati2 dengan MCA. MCA perlu buktikan keberkesanan mereka untuk menarik undi kaum CINA. Dalam 3 prk yang lepas, jelas menampakkan MCA telah GAGAL tahap GABAN untuk menarik undi orang CINA! Dan MCA mengambil jalan mudah dengan menunding jari terhadap orang lain di atas kelemahan mereka sendiri.

Sikap TAMAK orang CINA terbukti sekarang. Dah byk kali aku cakap hal ini, tapi kita masih tak mahu paham. Ketamakan mereka ini menjadi2 apabila mereka mendapat bantuan dari orang MELAYU sendiri! Aku bukan anti CINA, tapi apa lagi mereka mahu? Apakah tak cukup dgn apa yang mereka terima sekarang? Ekonomi negara kita telah mereka kuasai, nasib baiklah pemimpin negara masih milik orang Melayu jika tidak sudah pasti kita akan merempat di negara kita sendiri. Ini dah terjadi di Singapura malah di Pulau Pinang sendiri. Nasib Melayu telah di pinggirkan dan amat menyedihkan bila perbuatan ini mendapat sokongan orang Melayu sendiri!

Bila kita nak sedar? Siapa yang patut mendapat kesamarataan? Melayu atau CINA? Melayu yang memimpin negara tetapi Melayu jugalah yang paling mundur di negara nya sendiri! Korang buta ke apa? Aku cuma harap kerajaan tidak menari2 dgn rentak orang2 CINA nih. Mereka akan mintak macam2 kononnya untuk mengembalikan keyakinan mereka terhadap kerajaan, tapi yakinlah, CINA tak kan menyokong kerajaan, mereka ada agenda mereka sendiri. MCA kene tunjukkan keberkesanan mereka dulu sebelum demand macam2.

TAMAK HALOBA, inilah sikap orang CINA di Malaysia nih. Di manja, di belai, di sanjung, KETUANAN CINA atau KETUANAN MELAYU? Cuba fikir elok2.

Yang Ikhlas,