Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, May 25, 2010

Piala Dunia Dan Judi Bola

Sebuk sunguh budak2 dan bapak2 budak Pakatan Rakyat memainkan isu ini. Bagi aku camni je la, bende ni sama je macam arak2 dan kedai2 nombor ekor yang dah lama ada di negara ini. Semua tu ujud bukan untuk umat ISLAM. Kalau orang CINA mati, arak dan judi menjadi sesuatu yang WAJIB bagi mereka. Jadi ini pandangan aku dalam isu judi bola ni.

Memang aku TIDAK MENYOKONG apa juga jenis judi, termasuklah kedai2 4D yang melambak di negara kita ni, TAPI di sebabkan JUDI ni HARAM hanya buat umat ISLAM dan KERAJAAN telah menetapkan yang ORANG ISLAM TIDAK DI BENARKAN BERJUDI dalam apa bentuk sekali pun maka aku masih boleh berasa lega. Sama seperti Pakatan Rakyat, tak mungkin PAS sanggup menghalang "RAKAN KARIBNYA" dari kaum CINA dan HINDU untuk minum arak dan beli nombor ekor. TAK MUNGKIN sama sekali. PAS TERLALU SAYANGKAN mereka, tapi hairan kenapa bab judi bola ni menjadi2 MOROYAN PAS nih? Jawabnya ialah inilah isu baru dan ini je isu yang ada sekarang untuk di mainkan. Isu ini je la yang dapat mereka sensasikan untuk menutup isu yang lebih besar dan aib, ANWAR IBRAHIM MELIWAT misal nya.

Jadi pada aku, AKU AKAN MENENTANG DAN MENYOKONG PEMBANGKANG hanya jika kerajaan MEMAKSA UMAT ISLAM BERJUDI! Selagi kerajaan mengharamkannya pada aku kerajaan telah membuat sesuatu yang baik dalam negara majmuk macam negara kita ni. Mari aku kasik satu contoh mudah, kut2 masih tak paham...

CONTOH:

Di TV2, sedang menayangkan cerita mat saleh yang ada kaitan dengan dadah atau pelacuran misal nya, atau dalam rancangan sukan sedang menyiarkan acara renang wanita yang mana perenang2 nya memakai baju renang, HARAM!!! jadi apa yang perlu anda buat? Senang je, sila ikut 2 cara mudah seperti di bawah:

1) Ambil remote control
2) Tekan channel/siaran lain

Siapa yang memaksa anda menonton rancangan yang anda tak suka? Lainlah kalau semuaaaaaaaaaaaaa channel kerajaan paksa siar cerita sex! Tapi kalau lah jadi pun macam tu senang je nak buat.... TUTUP JE LA TV TU DOH!

Yang Ikhlas,