Berita Harian: Mutakhir

Thursday, June 10, 2010

Ulama Pewaris Para Anbiya ... Benar, Tapi Ulama Yang Macam Mana?

Aku dapat e-mail dari seorang pembaca iaitu En Hafiz (tak tau la nama benar atau tak) komen nya pendek je;

kepimpinan ulama dipermain-mainkan..tau hukum kan..ulama pewaris para anbiya..nk cerita lain boley,ulama tolong jgn diperlecehkan..lu pikir la sendiri..

Aku uska gak nak jawab hal nih, aku tau dia ni penyokong kuat N.ajis, aku nak tanya siapa yang mengiktiraf Nik Aziz ni sebagai ulama? Adakah dengan hanya tahu membaca Al-Quran dan mengingati sebahagian ayat2 dalam Al-Quran itu menjadikan seorang itu sebagai "ULAMA", untuk pengetahuan EN HAFIZ ramai orang2 bukan ISLAM boleh membaca Al-Quran, adakah mereka ini juga boleh di gelar ULAMA? ULAMA yang macam mana yang di maksudkan sebagai "WARIS ANBIYA"? Adakah orang yang suka memaki hamun, suka mengaibkan orang lain, suka membuat tuduhan tanpa bukti dan suka mendoakan kehancuran umat seagama nya boleh di gelar "ULAMA" dan "WARIS ANBIYA"?

Adakah anda fikir NABI S.A.W. yang kita sayangi, mewariskan manusia yang berperangai seperti NIK AZIZ untuk menyambung perjuangan BAGINDA? Tolong lah! Nak muntah aku! Budak2 PAS @ Pakatan Rakyat dah dari azali lagi memaki hamun dan memperlecehkan mufti2 kita, kamu nak tegur aku pasal aku menghentam N.ajis yang kamu JUNJUNG macam TUHAN tuh?

Sebelum menasihatkan orang, sila cermin diri sendiri dahulu.

Yang Ikhlas,