Berita Harian: Mutakhir

Saturday, July 17, 2010

Sempena Perhimpunan Melayu Perak - MANA HAK ORANG MELAYU?

TAMAN 100% PENDUDUK ORANG MELAYU







TAMAN 80% PENDUDUK KAUM CINA






Aku sebagai rakyat asal Perak, suka nak tunjukkan kat korang semua bagaimana keadaan sebenar yang berlaku sekarang ini, khususnya di Ipoh nih. Ini contoh kecillllllllllllll yang aku nampak dan sapa2 orang Ipoh boleh juga nampak, tapi buat2 tak nampak. Mari mula kan. Lihat gambar2 taman permainan di dua taman perumahan di atas. Yang lawa tu, MBI BINA DAN JAGA KHAS untuk taman yang di duduki lebih 80% orang CINA, yang koyak rabak tu, MBI BIARKAN KHAS untuk taman yang 100% orang Melayu. Mungkin orang akan cakap, ini masaalah vendelisme di kalangan orang2 Melayu. Itu jawaban mudah untuk melepaskan diri dari hakikat sebenar, apa hakikat nya? Majlis Bandaraya Ipoh menjalankan sikap DOUBLE STANDARD. Inilah kenyataan nya.

Datuk Bandar Ipoh sendiri hadir di satu acara yang di anjurkan oleh rukun tetangga taman tersebutm, tapi agaknya dia tak nampak taman permainan yang usang dan merbahayakan ini walaupun khemah didirikan khas untuk beliau bersebelahan taman permainan yang koyak rabak ni. Tapi kalau CINA buat aduan! waaaaa melompat DBI terkinja2 melayan aduan mereka. Kalau orang Melayu buat aduan, kemungkinan anda akan dapat maki dari DBI. Ini bukan cerita dongeng, buka lah mata, lihat sendiri. Ini satu contoh kecil di mana kerajaan sendiri sering memperlekehkan orang Melayu dan begitu melayan kerenah orang2 CINA dan INDIA ini. Aku juga pernah bangkitkan hal kolam mandi MBI yang tidak membenarkan orang dewasa memakai baju dan seluar sukan untuk mandi di sana. Mereka suruh kita pakai baju mandi yang separuh bogel tuh. BODOH KE BANGGANG MBI ni? Menteri Besar Perak WAJIB CAMPUR TANGAN! Orang Melayu juga berhak malah lebih HAK untuk menikmati kemudahan di IPOH nih. Ingat kami tak bayar cukai ke?

Sedarlah, aku bukan anti kerajaan, aku penyokong setia UMNO dan BN, tapi perjuangan aku ialah untuk bangsa Melayu. Kita bukan mahukan hak mereka, kita mahu hak kita terpelihara, kita mahu orang Melayu di layan seadilnya.

KERAJAAN WAJIB BERLAKU ADIL dan MENDAHULUKAN ORANG MELAYU DALAM APA JUA YANG DI RANCANGKAN! INI HAK ORANG MELAYU!

Yang Ikhlas,