Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, November 30, 2010

Polis Tembak Mati Penjenayah Pun Nak Di Pertikai





Kalau dah nama pembangkang, semua nak di bangkangnya. Aku rasa dan suka nak cadangkan, agar Kerajaan mempelawa ahli2 DAP, PKR dan PAS ni untuk turut sama dalam kerja2 PDRM. Bekalkan mereka dengan LASTIK, itu pun puluru getah je, kalau kasik guli kang boleh mati lak. Ajak mereka ni buat rondaan, biar mereka rasa bagaimana PDRM ada beberapa saat untuk membuat sebarang tindakan dan keputusan di saat2 genting terutama ketika PDRM di serang. Sempat ke PDRM agaknya nak tanyer "UMUR AWAK BERAPA!!???!!" atau "AWAK PAKAI PISTOL BETUL KE PISTOL TIPU TU!!!!????" atau bila nak di langgar oleh pelumba2 haram tu, jerit dulu "ADA LESEN KE TAK NI??!!?!???" Tolong la faham, POLIS menjalankan kerja yang amat bahaya dan tambahan pulak di masa kini di mana pelajar2 sekolah pun dah ada pistol, ada geng yang lengkap dgn parang, pisau dan lain2.

Korang tak kesian ke kat POLIS bila lihat mereka berdiri tengah panas menjaga lalulintas? Hujan panas meronda menjaga keselamatan kita semua. Memang ada segelintir yang bermasalah, tapi boleh kah kerana sedikit ini keseluruhan anggota PDRM menerima padahnya dan cemohan?

Aku lebih suka tgk PENJENAYAH MAMPOS KENE TEMBAK dari membaca berita MAGSA ROMPAK DI BUNUH KERANA RM500. Pikir la sikit secara rasional.

Yang Ikhlas,