Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, November 30, 2010

Lim Kit Siang TPM Dah Lama Di Ramal

Bukan sesuatu yang mengejutkan bila Anwar Ibrahim kaki liwat mengatakan jika dia menjadi PM, maka Lim Kit Siang atau anak nya akan jadi TPM. Ini aku dah tulis lama hal ni. Semestinya DAP mahukan sesuatu, dan Anwar yang ketandusan sokongan Orang Melayu pastinya mahu menarik undi orang CINA dan INDIA. Jawatan TPM tidak hairan juga akan ada pecahan nya nanti, sebab nak letak Haji Hadi, nak letak India sorang, maklumla, Pakatan Rakyat mesti semua ada di atas.

Anwar PM, Lim Guan Eng TPM I, Haji Hadi TPM II, sapa yek India akan jadi TPM III. Lagipun takkan DAP dan PAS nak biarkan Anwar je yang kaut semua keuntungan bila jadi PM, yang lain2 mesti nak sama. Giler kau, jadi org no 1 negara! jgn main main.

Tapi cuba korang fikir, apa akan jadi pada kita bangsa Melayu pada masa itu, dapatkah PAS memperjuangkan bangsa kita? PKR dan PAS sebuk memperjuangkan untuk menghapuskan KETUANAN MELAYU pada masa yang sama kita ketinggalan dlm semua perkara. Cuba bayangkan ketika kita di lindungi oleh dasar "KETUANAN MELAYU" ini pun kita ketinggalan, bayangkan masa Anwar jadi PM dan segala keistimewaan orang Melayu di hapuskan, dimana kita pada masa itu?

Semua CINA2 boleh direct membekal kepada kerajaan, bolehkah orang Melayu bersaing pada masa itu? Tander2 mesin rumput, jaga sekolah misalnya, mampukah kita menandingi kontraktor2 CINA? Jadi sebelum korang bersorak gumbira nak hapuskan KETUANAN MELAYU atau HAK ORANG MELAYU, sila fikir apa akan jadi pada anak cucu korang nanti bila negara kita akan jadi seperti Singapore?

Jangan MENANG SORAK, KAMPUNG TERGADAI.

Yang Ikhlas,