Berita Harian: Mutakhir

Friday, December 3, 2010

Demo Ahad Ini Haram - Polis

Polis KL mengeluarkan amaran akan mengambil tindakan tegas kepada sesiapa yang berhimpun untuk berdemo Ahad ini. So Aku harap sekali lagi GAPS akan melupakan hasrat untuk turut berdemo pada hari tu. Biarlah Pakatan Rakyat menjadi beruk terkinja2 sorang2. Mereka tu nak lepaskan geram, biar Polis mengambil tindakan. Kita ni berjuang biar lah mengikut undang2.

Rakyat pun dah muak dengan sikap PR ni. Suka membuat kekecohan. Mereka jadi wakil rakyat tapi apa kerja derang buat untuk rakyat pun tak tau la. Dah asyik berdemo sana, berdemo sini, tak habis2 dengan ceramah politik sepanjang tahun, bila masa derang berkhidmat untuk rakyat?

Dan kita jgn salah sangka, org memang ramai bila ceramah2 mereka, bukan apa, mereka ni suka memaki2 org, mengutuk2 org, mengaibkan org, kan bende2 ni seronok di dgr. Kalau ceramah pakai fakta, jawab nya ceramah derang ada 5 org je la yg datang. Memang sikap mereka suka begitu. Dari ketua sampai la kuli batak yang berkempen di kedai2 kopi. Tak habis2 mengutuk org. Lepas sembahyang subuh, lepak kedai kopi dan mengutuk org.

Ini sikap mereka, adakah kita juga mahu bersikap seperti mereka? Sekali lagi, batakkan sahaja perhimpunan GAPS ahad nanti. Kalau korang teruskan jugak, nanti itu lah point yang akan PR kenekan balik kat batang idung kita. Pikir2 kan lah k.

Yang Ikhlas,